Mitä mieltä siitä,että keskiolut otettaisiin pois kaupoista?

Vai kenties viinitkin kauppoihin!?

Avainsanat: keskiolut kauppa viini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.07.2013 - 16:33

Ymmärrän hyvin sen huolen mitä päättäjät tuntevat Suomen kansalaisten yhä vain pahenevista alkoholin juomatavoista- ja määristä. Ymmärrän hyvin myös sen, että yhtenä keinona vähentää alkoholin kulutusta haluttaan siirtää keskiolut vaikeammin saataviksi alkoon. Ennenkuin tämä kuitenkaan toteutettaisiin täytyisi keksiä ne keinot joilla tuhansien keskikaljasta ainoat myyntivoittonsa saavien pienmyymälöiden toimeentulo taattaisiin edelleenkin. Yhdenkään pienmyymälän ei tulisi antaa ajautua konkurssiin vain sen vuoksi, että keskikaljan myynti siirrettäisiin niiltä alkoon. Ennen tämän aikeen toteutusta pitäisi myös taata, ettei keskikaljan myymisen siirto alkoon lisäisi väkevien alkoholijuomien kulutusta siellä asioivien ajatellessa, että kerta ovat pitkäripaiseeen tulleen niin sen keskarin sijaan he voisivatkin ottaa mukansa jotain väkevämpää.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2013 - 19:41

En ole keskarin ystävä, joten mulle ihan sama missä sitä myydään, viini olisi ihan kiva lisä kauppoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2013 - 20:52

Yks ja hailee vaikka myisvät "teinikaljan" puskissa. En muista milloin olisin siihen sortuntut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.07.2013 - 20:59

Se mitä nykyisin keskaria juon, ihan sama missä sitä myydään. Viiniä en juo ollenkaan, mutta puolestani saavat myydä sitäkin kaupoissa jos vaan hallitus siihen suostuu. Tuskin suostuu jos keskaritkin aikovat ottaa pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 24.07.2013 - 11:30

onhan se ihan älytön ajatus monestakin syystä, eikä vähiten siksi että tämä holhoaminen saisi jo riittää, miksi nuo kolmekymppiset naiset ovat heti kun valtaan pääsevät, vaatimassa uusia kieltolakeja suomeen, nyt kun kyllönen on vähän rauhoittunut ja G-R:lle annettu potkut, saatiin huovinen tilalle, räsänen on kesto-ongelma, mutta kaikkien tiedossa jo siinä vaiheessa kun vaaleja käydään. mistä ne jotka sitä olutta juovat, ostavat sen sitten kun lähin alko on 300 kilometrin päässä, miten käy niille 1000 pienmyymälälle (usein ainoita paikkakunnalla) jos ainoa voittoa tuottava tuote otetaan valikoimista pois. alkoa ei tilalle kannata perustaa, sieltä kun ei sitten ainakaan vielä ruokaa saa. miksi ihmeessä ihmiset ajattelevat kaikesta että kun ei itseä koske niin aivan sama mitä tekevät. tulee se joskus omallekin kohdalle palveluiden poisto tai vähennys, ikävä ettei se sitten ketään kiinnosta kun ei ole omia intressejä. olisi ollut hyvä kun vanhanen aikoinaan olisi uskaltanut jatkaa vapauttamista, alun piikin jälkeen kulutus lähti laskemaan, ja verojen laskun aikaan kulutus oli muutenkin kovassa nousussa, ei saatu tietää olisiko ne juomatavat alkaneet vähitellen muuttua parempaan suuntaan. itse ainakin ostan kaappiin kaikenlaista ihan vain "varastoon", joten aukiolo-ajat tai muu mielivalta ei juuri vaikuta, mutta jos saatavuus olisi vapaata, minulla ei olisi kallista varastoa, enkä ihan joka kerta kun mieli tekee, jaksaisi mitään lähteä hakemaan. toivottavasti eu määrää nämä asiat kuntoon kun omin voimin ei onnistu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2013 - 22:53

Se on sama, kuin jos ottaisi lapselta tikkukaramellin suusta - heti alkaa itku ja parku!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.07.2013 - 23:53

Onkohan tuossa ajateltu ollenkaan mitä se vaikuttaa pieniin kyläkauppoihin? Niissä oluen myynti on kenties ollut yksi suurimpia tulolähteitä, ja jos se viedään, niin saa kauppiaat laittaa pillit pussiin.
A-market ja sen omistajahan siinä hyötyisi. Sekä Tallinnan laivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2013 - 01:22

Eipä tule tuota mallasjuomaa nautittua, mutta kun se on kauppoihin saatu niin olkoon edelleen siellä, tät menoa tulee viinakortit takaisin kun valtion virkamiehet hallitsevat holhouslinjaa...

Mutta monille pikkukaupoille tuo olut on elinehto joten moni menisi sen vuoksi konkurssiin, ajatellaan vaikka pieniä kesäkauppoja, niin työttömiä lisää tulisi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2013 - 22:41

Itse en kuulu joukkoon,että ostaisin keskiolutta kaupasta..mutta sanoisin näin..miksi saavutettua etua ottaisiin pois,kun nykyään saa kioseiltakin keskaria..
Todella pienet kyläkaupat joutuisivat pistämään ovet kiinne,kun ei enään kauppa kävisi..
Jos näin kävisi..ei alkoilla riitäisi tilat varastoimaan keskiolutta.
Itse olin siihen aikaan Alkossa töissä,kun kaljat piti todella ostaa ALKOSTA..se oli sillion 60 luvulla..
Ei kyllä nykypäivänä tule onnistumaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2013 - 06:49

Kaupoista? Huoltoasematkin myy olutta. Ja kioskit. Ja venäläiset ja virolaiset. Hei! Järki päähän, ei välttämättä sitä kaljaa.Kyllä janoinen aina kaljanmyyjän löytää. Mitä hyödytti toi tupakan esiltä pois veto? Ennen huomaamatta telineestä otettiin, nyt isoon ääneen kailotetaan , ett "HALUAN PUNAISEN NORTTI-ASKIN!" Ja koko kassajono kuulee sen. HYSS.!.. älä huuda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2013 - 14:04

Se olisi pienyrittäjyyttä tukeva toimenpide. Alkaisi taas kippurahäntä menemään kaupaksi ja valmistus lisääntyisi kysynnän myötä. Työttömillekin olisi puuhaa kun trokaisi juomia ympäri kyliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2013 - 12:01

Aikanmoista holhousmentaliteettia taas, koskahan päättäjät ymmärtää että täälläkin asuu ihan aikuisia ihmisiä jotka ei yhteiskunnan holhousta tarvitse. Sitten vaan yhä enemmän haetaan Tallinnasta, sieltä kun saa tuoda niin paljon kuin haluaa ja aika edullisesti. Itse en olutta tarvitse, mutta en hyväksy holhousta.