Heips kultakutrit! Onko kokemusta kuivashampoista? Ajattelin ostaa, kun hiukset on aina rasvaisen näköiset, vaikka ovat puhtaat.

Lisätty: 22.07.2013 - 10:22

Olen toki vaihtanut shampoita, sekä kaupan että apteekin. Päänahkani sietää vain harvoja shampoita, kun vain itse aina tietäisin mikä milloinkin on pollani mieleen. Nyt sopii, seuraavalla kerralla ei. Esmes muotoilutuotteet, föönaus: en käytä. En pese hiuksiani liian usein. Enkä tuota kuivashampoota käyttäisi, kuin hätätilanteessa, äkkilähdössä. Täytyy tänään systerillä koittaa, miten ja miltä moinen jutska vaikuttaa.

Lisätty: 23.07.2013 - 22:49

No nyt on koitetttu. kyllähän se vähän hiuksia kohotti ja tuuheutti, kampaus oli perinteiseillä viispiikkiseillä (sormilla harottuna) tuuheampi, mutta edelleen pidän ihan hätäapuna vain. Kyllä kunnon hiustenpesu pesee kuivapesun mennen tullen. Huomenna pitäs tää tökötti pestä pois. Ja ihme kyllä, suurin osa hiuksistani on vielä päässä. Ei ole tahmaa, mutta ei ole oman tuntuiset hiukset. Hätäapu, sanon minä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2013 - 23:03

Hiusten pesu oikealla shamppolla..on aito paras pesu..ja hoitoaine pesun jälkeen..
Olen itse todennut,että hoitoaine mitä ei huudella pois on hyvä..
Kannattaa vaihdella shmppoita..olen todennut hyväksi välillä vaihtaa..ise olen todennut hyväksi havainnut ihan terva-shamppon..

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta! Kyllä minäkin olen tervaa päähäni hieronut. Auttaa aina välillä, mutta sitten senkin teho aina hiipuu. Vie mm kutinan hyvin. Ja hyvin usein se halvempi shampoo on parempi, kuin kampaamon kallis, joka lupaa tehdä sitä ja tätä ihmettä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.07.2013 - 21:21

Oletko ajatellut,että shampoosi ei ehkä ole sinulle sopiva? Hiukset myös tottuu shampooseen, jos liian kauan käyttää samaa...Kannattaa siis vaihtaa välillä.
Itse en mm. voi käyttää liian hoitavaa shampoota (hiukset jäävät likaisen näköisiksi) hoitoaineesta puhumattakaan.
En juurikaan ole vakuuttunut kuivashampoiden käytöstä, enkä näe mitään syytä niiden käyttöön NORMAALI oloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.07.2013 - 08:48

joskus 70-luvulla taisi olla kuivashampoota käytössä yleisemminkin, nykyään en kyllä keksi niille enää mitään käyttöä, jos ei joudu paikkaan missä peseytyminen on mahdotonta. girasolin neuvo on hyvä, eli etsi itsellesi sopiva shampoo ja jätä joskus pesemättä kun ei ole välttämätöntä, näyttää siltä että mitä useammin pesee, sen nopeampaa näyttää likaiselta, nahka varmaan yrittää paikata rasvavajeen mahdollisimman nopeasti ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2013 - 11:15

Ainakin ne muinaiset kuivashampoot jätti hiukset sameiksi. Ja jotkut hoitoaineet jättää hiukset rasvaisen näköisiksi. Kokeilemalla selviää käykö sinulle kuivashampoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.07.2013 - 21:16

Minun kokenukseni kuivashamppoista on kaikkea muuta kuin mairitteleva.Tämän vuoksi en voi suositella niitä kenellekkään. Kuivashamppoon saaminen täysin pois pitkistä ja paksuista hiuksista, jollaiset minulla on, on todella työlästä eikä onnistu aina kokonaan, ei ainakaan minulla onnistunut. Tästä syystä atooppinen ihoni kärsi niitä käyttäessäni melkoisesti. Lisäksi kuivashamppoot pitivät hiukseni merkistä riippumatta yllättävän lyhyen aikaa puhtaan näköisinä..Muista shamppoista ja hoitoaineista uskallan kokemukseni perustella sanoa sen, että vain allergisille tarkoitetut lisäaineettomat shamppoot pitävät hiukset pitkän aika puhtaan ja raikkaan näköisinä, mutta nekin vain ja ainoastaan mikäli pesun yhteydessä huutelee hiuksensa todella hyvin eikä laita hoitoainetta viimeisenä päähänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2013 - 06:57

Täytyy sanoa että en usko noihin, ennen muinoin oli myös kuivashamppoota ja teininä tuli moista kokeiltua harmaaksi ja kiillottomaksi teki hiukset..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2013 - 22:59

Saharassa tai avaruusaluksella kuivashampoosta voisi olla hyötyä - muuten kuulostaa oudolta.