Minkä paikan / nähtävyyden haluaisit esitellä ystävällesi Kuusamossa?

Oletko itse käynyt siellä?

Avainsanat: lomamatka kuusamo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2013 - 10:31

Kuusamossa olen käynyt monasti, autolla ja lentäen.
Parasta siellä on Hannu Hautalan Luontokuva keskus.
Kuusinkijoki on vanha lohijoki koskineen.
www.lohiloordit.com/kuusinki.htm

Lähteet:
www.hannuhautala.fi/

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvistä vinkeistä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 17.07.2013 - 20:22

Kokemukseni Kuusamosta on ohi ajo kiireisellä kalamatkalla, mutta tuossa linkki:
www.ruka.fi/kesa/nahtavyydet/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2013 - 21:14

Pitäisi ensin käydä katsastamassa paikat, jotta tietäisi mitä esitellä, en siis koskaan ole sielläpäin käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 18.07.2013 - 07:38

olen käynyt muutamia kertoja. näyttäisin pienen karhunkierroksen jos luontoa tekee mieli katsella tai sitten rukalle baariin jos vain tanssimaan tekee mieli, onhan siellä paljon järviä ja niiden rannalla mökkejä, varsinaisia nähtävyyksiä luonnon lisäksi en tiedä siellä olevan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2013 - 09:37

Paikka kokematta, mutta uskon että maisemat ovat upeat joten katsastaisin itse nuo maisemat..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2013 - 18:55

Kalamiehille ja naisille Rapala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2013 - 10:19

Olen käynyt Kuusamon ja Sallan alueilla sijaitsevassa Oulangan Kansallispuistossa monesti ja aion käydä vielä monesti uudelleenkin. Niihin maisemiin en koskaan kyllästy.

Suosikkipaikkojani ovat mm. Kiutaköngäs, Jyrävä ja Myllykoski.

Useimmat nähtävyydet ovat Ison ja monet Pienenkin Karhunkierroksen vaellusreitin varrella. Pienen Karhunkierroksen kiertää päivässä, mutta Isoon kannattaa varata viikko, jos haluaa ehtiä jotain näkemäänkin. Reitin varrella on Metsähallituksen ylläpitämiä autiotupia, joista monissa saa yöpyä yhteismajoituksessa varaamatta ja veloituksetta.

Pieni Karhunkierros kannattaa aloittaa Retki-Etapin leirintäalueelta Juumantien päästä. Siellä voi yöpyä vuokramökissä, asuntoautossa/vaunussa tai teltassa.

Lähteet:
www.luontoon.fi/retkikohteet...fault.aspx

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2013 - 22:24

En ole käynnyt..mutta Leo-setä laittoi katseltavaa Kuusamon maisemista...mitä todella ihailin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.07.2013 - 10:53

Kuusamosta tuttu vain Juuma ja siellä pari koskea. Joten en osaisi muuta esitellä ystävälle.