Jos pitää saada äkkiä hyvää kahvin kanssa..mitä teet?

Avainsanat: äkkiä hyvää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2013 - 20:43

Olen girasolin kanssa samoilla linjoilla, en ole niinkään makean ystävä vaan kunnon voikkonen on mulle paras vaihtoehto.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2013 - 09:24

no tota noin menen torille katsomaan olisko mittään hyvää tarjolla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2013 - 10:47

Pakastimesta hyvää jäätelöa suurempaan hätään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2013 - 11:48

Kyllä juustokakun pyöräyttää todella nopeaan pakastinta apuna käyttäen.. 1h
Mutta jos todella nopeaan pitää saada niin pakasteesta jäätelöä taikka minulla on usein leivonnaisia myös pakkasessa aina kun leivon teen isomman satsin jotta pakastinkin saa osan... hätävaraksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2013 - 12:14

Halutessani nopeasti jotain hyvää kahvin kanssa tyydyn pakasteessa olevaan jäätelöön tai teen joko lehtitaikinasleivoksia tai piirakkaa kalittataikinasta. Tähän vähäkaloriseen kalittataikinaan sopii erityisesti suolaiset täytteet, vaikkei makeat täyteetkään sitä pilaa, ei ainakaan minusta.
Neljän hengen kalittataikina syntyy seuraavanlaisesti:
Pohja:
1dl vettä
2dl sulaa margariinia
1/2 tl suolaa
1,5 dl vehnäjauhoja
1kpl kananmunia
Täyte: n.200 g sieniä, jauhelihaa, mansikoita ym. ja suolaiseen piirakkaan ( haluttaessa) 1/2 sipulia ja1/2 purjosipulia
1 tl sokeria ja 1/2 tl vaniljasokeria, tai 1/2 suolaa ja 1/2 mustapippuria täyteestä riipuen
Kuorrutus:
1dl maitoa, tai kevytkermaa
1 kpl kananmunia
suolaiseen piirakkaan 1 dl juustoraastetta, makeaan 100 g maustettua tuorejuustoa.

Kiehauta vesi ja margariini kattilassa ja lisää kuumaan nesteeeseen suola+vehnäjauhot. Sekoita taikinaa voimakkaasti puuhaarukalla kunnes se irtoaa kattilan pohjalta ja reunoilta ja siitä muodostuu kiinteä pallo. Anna taikinan tämän jälkeen jäähtyä ja vatkaa siihen siten sähkövatkaimella kananmuna. Taikina muistutaa nyt hieman tuulihattutaikinaa ja on hieman löysää käsitellä.
Levitä taikina jauhoitetuin käsin huolella voidellun ja jauhoitetun piirakkavuan (n.25 cm.) pohjalle ja reunoille. Kuuloita sitten suolaisen piirakkaan hienonnetut sipulit, sienet, jauhelihat jne. paistinpannulla , mausta ne ja kaada pohjalle. Makeaan piirakkaan mausta marjat ym.täyteet ja kaada ne pohjalle. Valmista seuraavaksi kuorrute sekoittamalla kaikki ainekset keskenään ja levitä se täyteen päälle
Paista lopuksi piirakkaa uunin alaosassa n. 25 min ja tarjoa se esim. salaatin, tai jäätelön kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.07.2013 - 13:16

jätän kahvin juomatta ja nautin vaikkapa jäätelön ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2013 - 14:05

Teen kunnon voileivän! Kun en ole niin makean ystävä, voileipä sulaa suuhun oikein hyvin :) Ja jos olisikin kaapissa lohta...Ah se vasta olisi jotain!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2013 - 18:00

Vieralle yllätys sellaiselle voi antaa vain kesälä ainakin jäätelöä, mutta jos tiedän etukäteen varaan suolaistakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.07.2013 - 09:23

Leipä on minulle kahvin kanssa parasta. En välitä pullista, kekseistä enkä kakuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2013 - 19:27

Onneksi kahvivieraamme osaavat juoda ilman hyvääkin kahvinsa. Erilaisia keksejä löytyy aina varastosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2013 - 21:02

Minulla on aina jotakin kahvikakkua pakkasessa, tai teen lehtitaikinasta "hilloleivoksia". Tarjottava riippuu tietenkin vieraasta, suolaista tai makeaa vieraan mukaan.