Onko ajopeli(auto,mootripyörä)pettänyt matkalla jonnekin?

Tyttären poika läksi Kotkasta Kalajoelle moottoripyörällä..jotakin vikaa oli tullut..en tiedä vielä onko pääsyt perille..

Avainsanat: matkan harmia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 08.07.2013 - 19:23

Pari kertaa on vuosien varrella temppuillut autot. Ensimmäiseen sain maatalosta apua ja matka jatkui.
Toisen kerran piti hinauttaa auto korjaamolle. Eri merkeistä oli kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2013 - 00:05

Parisen kymmentä vuotta sitten autostani katkesi laturin hihna jossain Norjan Altan liepeillä. Löysin jonkinlaisen autokorjaamon, mutta oli sunnuntai ja korjaamo oli kiinni. Onneksi korjaamon omistaja oli kuitenkin paikalla rakentelemassa harrasteautoaan. Kun selitin tilanteen, mies sanoi, ettei ehdi vaihtamaan hihnaa, mutta voi kyllä myydä sellaisen, lainata työkalut ja neuvoa, miten se vaihdetaan. Amatööriltä meni hihnan kanssa tuhertaessa varmaan toista tuntia, mutta matka jatkui sen jälkeen hyvin.

Toisella reissulla - muistaakseni taas jossain Pohjois-Norjassa - auton moottori yhtäkkiä vain sammui kesken ajon, vaikka polttoainetta oli reilusti jäljellä. Taas mistään mitään ymmärtämättömänä avasin vanhan takamoottorisen Transportterin moottoriluukun ja aloin katsella, näkyisikö missään mitään vialta näyttävää. Tovin ihmettelyn jälkeen huomasin johdon, jonka toinen pää roikkui irrallaan. Hetkistä myöhemmin huomasin kohdan, joka näytti siltä, että johto olisi saattanut ehkä olla siinä kiinni. Kuorin vähän johtoa ja kieputin sen kiinni. Suureksi helpotuksekseni moottori käynnistyi jälleen ja kävi nyt normaalisti. Korjaustoimenpiteen aikana ei ohi ajanut muistaakseni yhtään autoa ja kännyköitähän ei ollut vielä keksittykään, joten olisin voinut joutua odottelemaan apua pitkäänkin. Jälkeenpäin selvittelin jostain opaskirjasta, että kyseessä oli ilmeisesti polttoainepumpun johto, jonka olin onnekkaasti kiinnittänyt oikeaan paikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2013 - 10:45

Ei koskaan omat kulkupelit ole tielle jättäneet, työnantajan ajoneuvotkin tosi harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2013 - 11:40

Eipä ole omat kulkupelit matkalla mukana... joten vastaus on siis EI...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.07.2013 - 13:18

onneksi ei, olisi kyllä tosi tympeä juttu:

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2013 - 13:59

Onneksi ei! Paitsi joskus teininä ollessa loppui kuskipojalta bensa juuri sopivasti metsätielle...Hih...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2013 - 20:36

Ei mitään katastrofaalista, kerran Puolan reissulla pakoputki sanoi sopimuksensa irti, Krakovan mukulakivikaduilla ääni ei ollut mairitteleva, joten etsimme merkkihuollon ja siellä pakoputki vaihdettiin nopeasti ja hieman jonojen ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2013 - 05:27

Ei normaaliliikenteessä, en ainakaan muista, olisko yli 50v sitten. Mutta 70-luvulla autokilpailuissa monasti. Siellä oma huolto haki pois kun pikataipaleen sulku loppui!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2013 - 18:06

eipä aikaisemmatkaan bensalla käyvät, mttta nyt rukiilla käyvä rollin käyttäjä voi nuukahtaa tien varteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2013 - 21:06

Kyllä useamman kerran silloin kun auto vielä oli. Joskus joutui keskeltä tietä työntään sivuun, milloin jätti jokun pihaan, tms.