amu
Kysytty: 27.06.2013 - 23:35

muurahaisilla pesä kasvimaalla, miten häädän ne heti, vai pitääkö odottaa sadonkorjuuta?

huomasin pienen reiän mistä tuli muurahaisia, ruopasin penkkaa, niin löytyi lisää.

Avainsanat: muurahaiset kasvimaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2013 - 16:05

Muurahaisten torjunta Loxiran Muurahaispuffetin avulla

Muurahaisten täydelliseen eliminoimiseen on valittava keino, jolla myös kuningatar ja munat saadaan tuhottua - ettei uutta jälkikasvua enää syntyisi. Tällöin Loxiran Muurahaispuffetti on erittäin tehokas torjuntakeino.

Uudelleen täytettävät syöttiastiat täytetään syöttiliuoksella, joka sisältää muurahaisia houkuttelevaa ravintoa sekä spinosadi -torjunta-ainetta. Ruoanhakumatkalla olevat työläiset kuljettavat syötin pesään toisten muurahaisten syötäväksi. Kuolettava vaikutus alkaa tarkoituksella vasta muutaman päivän kuluttua, jotta työläiset ehtivät kuljettaa syöttiä pesään riittävästi ja ruokkimaan sillä myös kuningattaren ja sen poikaset.

Muurahaiset rakentavat maan alle laajoja verkostoja, jotka kulkevat sekä pysty- että vaakasuoraan jopa metrejä suuntaansa. Pesän suuruudesta riippuen voi muurahaisten torjunta - sen täydelliseen tuhoutumiseen asti - kestää muutamia viikkoja. Hyvin suurten muurahaispesien tuhoamiseksi on suositeltavaa asettaa useita muurahaisrasioita pesän läheisyyteen. Näin varmistat mahdollisimman tehokkaan torjunnan!
Muurahaiset voi myös torjua kastelemalla.Ulkona käytetään muurahaisten torjuntaan soveltuvia kasteluaineita. Kasvien ruiskutukseen sopivat useimmat kasveille soveltuvat tuhoeläinten torjunta-aineet.

Hevosmuurahaisten torjunta: Pesä paikallistetaan koputtamalla tai kuuntelemalla niiden aiheuttamaa rapinaa. Seurataan niiden parveilua. Pesän kohdalle porataan pieniä reikiä ja niihin sumutetaan aerosolia. Venttiiliin voidaan liittää erityinen sumutuspilli, jolla aine saadaan tunkeutumaan syvälle pesään.

Myös kaatamalla muurahaispesään kiehuvaa vettä tai coca-cola zeroa voi näitä ahertajia torjua.

Tälläisiä vinkkejä löysin kun pistin kysymyksesi googleen. Siitä milloin on paras aika tuhota ne en valitettavasti löytänyt. Itse tuhoaisin ne vasta satokauden jälkeen mikäli käyttäisin hävittämiseen tuholaismyrkkyjä, sillä sihän ei koskaan tiedä kuinka myrkyt tarttuvat satoon kaikista estoyrityksistä huolimatta.

Kysyjän kommentti

kiitos vastauksestasi, päätin odottaa kunnes sipulit on syöty ;) ripottelin suolaa pesän päälle. liekö vaikuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2013 - 21:14

itse pääsin eroon joskus kaun sitten.. fairya sillä onnistuin mutta tässä muutamien ihmisten neuvoja..

kotiliesi.fi/puutarha/nyt-on...uutarhassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2013 - 19:00

Minä suihkuttaisin Raidia - olkoonkin kasvimaa kyseessä.

Lähteet:
Oma kokemus