Kuinka kauan säilyy puuro avatussa paketissaan parasta ennen päiväyksen jälkeen? Uskaltaako sitä syödä vielä päiväyksen jälkeen?

Kyseessä 4 viljan puuro

Lisätty: 24.06.2013 - 22:46

Kyseessä on kuivat puurohiutaleet, ei kai niitä kukaan pidä jääkaapissa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.06.2013 - 17:30

Kyllä minulla joskus kaurahiutale ryynit voi olla yli päiväyksen, kun ei mitään elämää näy, niin käytän.

Lisätty: 05.07.2013 - 22:17

Kiitos käyttäjien ruksi on osunut minun kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.06.2013 - 22:23

Jos jääkaapissa on, niin eiköhän tuo pari kolmekin päivää pysy hyvänä. Maitopohjaiset kestää huonommin.

Lisätty: 25.06.2013 - 21:05

Sorry, luin huolimattomasti tuon kyssärin. Kyllä ne jonkin aikaa kestää. Hih, jos toukkia ei näy, keitä vain puuroa. Tosin kun puhut puurosta, saa käsityksen että se on valmis puuro.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.06.2013 - 22:51

Uskoisin että uskaltaa. Saako neljän viljan puuroakin valmiina? Taidanpa joskus ostaa.
Olitkin laittanut lisätietoa kysymykseesi. Jos eivät ole kovin vanhoja niin uskaltaa. Tarkista nyt kuitenkin, että näkyykö siellä paketissa mitään elämää. Jos näkyy, niin parasta olla syömättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2013 - 10:50

Kuivista on siis kyse mutta en kyllä itse pitäisi kuin päiväykseen asti.
Itse hävitin vanhempien jauhoja ym. kuivia aineita jotka olivat parhaimmillaan yli 10v päiväyksen yli ja osassa oli jo toukkia..
Teen itse pari kertaa vuodessa jauhokaapissa puhddistuksen ja aina menee osa roskiin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2013 - 11:48

Puuroryynit ei kovinkaan kauaa kestä päiväyksen jälkeen.Ainakin maku muuttuu väkevämmäksi ja toukkia alkaa aikas pian ilmaantua....Suosittelen uuden paketin ostamista!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.06.2013 - 23:38

kuivia hiutaleita pystyy kyllä syömään monta kuukautta päiväyksen jälkeenkin jos nälkä tulee, se että se on parasta ennen jotakin tiettyä päivää on varotoimenpide ja vähentää myyjän vastuuta tuotteesta, ei se kuitenkaan vaikuta siihen pystyykö syömään vai ei, jos näyttää ja tuoksuu hyvältä niin ei kun ääntä kohti vaan, niillä on niin pitkä myynti aika että jos sen ylittää, ei tuote takuulla pilaannu yhdessä yössä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2013 - 20:03

Kyllä hiutaleita uskaltaa käyttää..parasta ennen päiväys ei ole viimmeinen käyttöpäivä..
Ei siinä maku huonone jos menee vähän yli päiväyksen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2013 - 19:06

Minä itse uskaltaisin käyttää kuivia puurohiutaleita vaikka kuukausia pvm.jälkeenkin. Toki katsoisin silmämääräisesti, onko hometta tai muuta semmoista.

Parasta ennen ei tarkoita sitä, että tuote menee varmasti pilalle heti sen päivän jälkeen. Tuote voi pysyä syöntikelpoisena pitkiäkin aikoja tuon "parasta ennen" pvm:n jälkeen. Etenkin nämä kuivatuotteet.