Kun lähdet kesällä lappiin ja vuokraat sieltä mökin, niin mitä otat ainakin mukaan?

Mökissä mm. sähkö ja pieni keittiö.

Avainsanat: matka lappiin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.06.2013 - 00:17

Lähdemme taas heinäkuussa jokavuotiseen tapaamme viikoksi lappiin ja siellä mökille jossa on perusmukavuudet (sähkö, pieni keittö ja vesi joka juoksee muutenkin kuin ämpäriä kantavan ravatessakaivolta sisätiloihin). Otamme tuolle matkalle mukaan: 1) Vaatteita ja kenkiä juuri sen verran, että yllepantavaa löytyy säällä kuin säällä erämaavaelluksesta aina ravintolan herkkuja notkuvaan pöytään asti. 2) Liinavaatteet,pyyhkeet sekä ihon pesu- ja hoitoaineet. 3) Ensiapuvälineet hätätilanteita varten. 4) Lääkkeet. 5) Kalastusvälineet, ja -luvat sekä reput sillä eihän yhtään lapinreissua voi tehdä ilman kalastamista. 6) Hyttys- ja mäkäräismyrkyt- sekä karkoitteet siitäkin huolimatta ettei nuo ötökät ole koskaan haitanneet meitä liian kanssa. 7) Puhelimet latureineen pakollisia yhteydenpitoja ja mahdollisa hätäpuhelutarpeita varten. 8) Pelikortit, paperia, kyniä ja muutama hyvä kirja luppohetkien varalle. 9) Tom tom ja joukko paikallisia maantiekarttoja eksymisten estämiseksi. 10) Käteistä rahaa muutaman kymmenen euron verran sillä kaikkialla ei saa maksettua ostoksia kortilla. 11) Ruokaa sen verran ettei heti tulopäivänä tarvitse suunnistaa usein kymmenienkin kilometrien päässä olevalle kaupalle purtavaa hakemaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos erinomaisesta vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.06.2013 - 22:03

Hyttysmyrkkyä......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2013 - 23:10

Sapuskaa,tulitikkuja ja ehdottomasti hyttys-ja mäkäräismyrkkyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2013 - 23:36

Edellä mainittujen lisäksi kännykkä, jonka karttaohjelmaan tallennan mökin koordinaatit: löytää sitten takaisin, jos sattuu eksymään. Pieni, päiväretkille sopiva eväsreppu. Veden pitävät vaelluskengät. Vaatteita joka säälle: Lapissa voi kesällä lämpötila olla mitä vain nollan ja 35 asteen välillä.

Suosittelen menemään vasta syksyllä, kun pahin hyttys- ja mäkäräaika on ohi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.06.2013 - 10:49

Ollaan kerran vuokrattu lapista mökki, siellä oli kaikki tykötarpeet lakanoista - astioihin lähtien, pesukoneet kuivarit.. omat pyyhkeet oli kyllä mukana ja kaikki muu mitä asusteita päällä pidettiin..
Ruokaa ostimme sieltä kaupoista mutta jopa mausteita mökistä löytyi kun aikaisemmat olivat niitä sinne jätäneet..
Loppu kesästä mennään taas Lappiin tyttären perheen luo kyllä joten vuokrausta ei tarvita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.06.2013 - 12:30

Jos minä olisin sinne lähdössä ottaisin myös marjaämpärin ja sienikorin,, noiden edellisten vastausten lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.06.2013 - 22:01

Tervettä mieltä ja sisäistä rauhaa. Seuraavaksi hyttyskarkotetta - ja paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2013 - 12:13

Tankin täyteen bensaa/dieseliä ja mikäli mahdollista, Kemi/Torniota pohjoisempana "ei kannata tankata" eli tankki täyteen viimeistään silloin. Polttoaineiden hinnat ovat Pohjois-Suomessa tunnetusti etelää kalliimpia.Polttoaine.net -sivustolta voi hintoja yrittää bongata etukäteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.06.2013 - 22:53

En aio lähteä, mutta jos niin kuvittelisin, ekana ottaisin hyttyskarkotetta. Sitten hyttysen karkotetta ja vielä kerran hyttyskarkotetta! Offia ynnä muita.
Sitten tuleekin pitkä matka seuraavaksi tärkeimpään.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 20.06.2013 - 01:49

ruokaa, myrkkyä ja kalastusvehkeet ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.06.2013 - 10:01

En vuokraa sieltä mitään. Olen patikoinut rinkka ja onki sekä viehepaketti, sekä suolapurkki mukava viikon kerrallaan pääkopanlappia. Tosin on ollut rinkassa nötkötti- ja hernekeittopurkki varmistuksena. Jänkhäkoiria eli haukia on saanut syödä riittävästi jos ei lohikala satu syömään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2013 - 21:19

no tota noin sixpackin.