Kuinka usein vaihdat saunan kiukaaseen kivet?

Lisätty: 16.06.2013 - 19:23

Meillä vaihdettiin tänään.Pitäisi kuulemma vaihtaa muutaman vuoden välei;tiedä sitten...Riippuu kai hieman kivistä...Meidän nämä uudet oli jo valmiiksi pestyt, mutta pesin ne kuitenkin, etteivät haise.Nyt sauna lämpiää ja kivien testaus alkaa kohta !

Avainsanat: kiuaskivet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.06.2013 - 18:41

En oikein tiedä vielä. 8 vuotta on oma sauna ollut ja kerran on kivet vaihdettu, kun alkoi tulla niin paljon murusia kiukaan läpi. En tiedä, oliko talon edellinen omistaja vaihtanut kiviä koskaan.
Uudet kivet haisivat ensimmäisiä löylyjä heittäessä vähän rikille, mutta se haitta oli poissa jo toisella lämmityskerralla.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta! Meitin kivet hyvät.Olivat pestyt jo valmiiksi, eikä mitään hajua ollut.Hyvät löylyt!Taas menee muutama vuosi kepoisesti :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 16.06.2013 - 19:33

ostin talon 4 vuotta sitten, eikä kiviä ole tullut vaihdettua, eikä näytä olevan tarpeenkaan, on tuommoinen heti valmis, kiviä aika paljon ja löylyä ei pljon heitellä, ehkä sieltä pitäisi muruset poistaa tässä joku vuosi ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2013 - 20:46

Taloyhtiö vaihtoi männävuonna kivet, eivät vaan pesseet niitä ensin. Löylyä heittäessä ilmaan nousi kimalteleva pölypilvi. Loppu aika saunavuorosta käytettiin sen pölyn pois pesemiseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.06.2013 - 20:54

Saunaa lämmitän pari kertaa vuodessa, joten kiviä ei ole viimeiseen seitsemään vuoteen vaihdettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.06.2013 - 21:25

Useamman vuoden nuo ovat jo olleet, kohta varmaan pitäisi uudet laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2013 - 09:22

Asumme kerrostalossa ja huoltoliike huolehtii myös saunankkiukaan kivien vaihdosta.Keväällä meillä oli saunan remontti ja kivetkin kiukaaseen uusittiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2013 - 10:40

Vaihdoin jokuvuosi sitten Kerkeksen keraamiset kivet, hyvät löylyt. Ei tarvitse vaihtaa vuosikausiin, oli kyllä aika kalliit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2013 - 13:53

Talonmies hoitaa tuon joten uskon että pari kertaa vuodessa nuo ovat vaihtuneet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2013 - 14:07

Heh... Ajankohtainen kysymys. Kivien vaihto on ollut suunnitelmissa jo parin vuoden ajan. Rautakauppaa ei ole lähelläkään kotiani, joten homma on vain jäänyt. Tosin kivet taitaa olla vielä kelpoiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.06.2013 - 20:57

Ei ole saunaa itsellä, niin ei kivien vaihtoakaan. Huoltoyhtiö hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2013 - 21:39

Olisi varmaan syytä meidänkin vaihtaa uudet kivet kiukaaseen...on varmaan noin 5 vuotta vanhat olleet.