Mikä yhteiskunnassamme mättää?

kun ajatellaan, että lapset suorittavat oppivelvollisuuttaan homekouluissa, rahat eivät riitä niiden kunnostamiseen. Vanhukset saavat elää oman onnensa nojassa elämänsä ehtoon, elleivät nauti ruhtinaallista eläkettä. Kunnallinen terveydenhuolto romahtaa. Eläkeläiset eivät tule toimeen eläkkeellään eikä pienituloiset palkallaan. Silti samaan aikaan syntyy uusia ostoskeskuksia ja marketteja, vaikka kukaan ei ole niitä pyytänyt. Suomessa on n. 7800 asunnotonta, joille ei löydy lämmintä yösijaa. Samaan aikaan tuhannet peltilehmät makaavat lämpimissä ja valoisissa halleissa ympäri maan ja ne vielä siivotaan päivittäin/viikoittain.

Avainsanat: arvot pielessä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.06.2013 - 14:22

Tavallisesta arjesta vieraantuneet poliitikot, jotka pers'tuntumalla tekevät mutu-päätöksiään. Järjenkäyttö näyttää olevan yliarvostettua, kun säästetään lasten- ja vanhusten kunnollisesta hoidosta, pätevistä opettajista, poliisista jne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.06.2013 - 18:04

Varakkaita valtaapitäviä ei kiinnosta köyhien, vanhusten, lasten tai vammaisten ja sairaiden asiat. Pohjustavat ja petaavat vain itselleen turvatun loppuelämän. Itsekkyys huipussaan tässä maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2013 - 18:44

Kyllähän tuo on turhaa touhua sen myönnän, hällitus ei ole sitä mitä pitäisi.. Rahat syydetään jos minne maahan Urpilaisen vakuudet HUH HUH...
Oma kansa saa olla miten sattuu, enpä yhtään ihmettele kun täällä on paljon tappoja ja murhataan koko perhe jompi kumpi isä tai äiti..
Suomen kansa voi pahoin..
Nyt taas kaavaillaan jotta kaikki on samassa alvissa ja kaikki nousee päätä pahkaa, monet ovat nyt jo ruoka apu jonoissa..
Suuria kauppakeskuksia on mielestäni turhaa tehdä, nykyään kun joskus harvoin kuljen Skanssissa siellä saa rauhallisesti kulkea jopa viikonloppuisin, asiakkaita ei pahemmin ole...
Vanhukset ovat jo niin huonolla hoidolla ja kaikkien pitäisi pärjätä kotonaan..
Itse painin omien vanhempien vuoksi, eikä toivettakaan kun äiti sanoo ettei lähde niin se siitä.. aina vaan mielessäni ja kun siellä käyn puhuvat kuolemastaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2013 - 20:42

Matula puhuu viisaita.Niin viisaita, että haluaisin kyllä äänestää häntä mukaan sinne politiikkaan.Eli meidän kaikkien yhteisiä asioita hoitamaan.
Hyvä,että joku edes uskaltaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.... Ja saa myös keskustelua aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.06.2013 - 21:13

Oikeassa olet....

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.06.2013 - 22:31

Nämä jotka asioistamme päättävät, eivät edes tiedä mitä on köyhyys. Rahalla saa ja Mersulla pääsee. Ei huolta huomisesta - yksityiseen palvelutaloon on heillä varaa. Oma napa se tärkein on - enemmän heillä kuin meillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2013 - 11:12

Maamme asioista päätävät eivät uskalla tehdä köyhää kansamme osaa autavia päätöksiä pelätessään oman päätöksetekovakanssinsa lopettamista jos ja kun he eivät toteuta vain ja ainoastaan harvojen ja valittujen, hyvin toimeentulevien, tahtoa. Me jotka nämä maamme asioiden päättäjät valitsemme eri keinoin (esim. äänestämällä) vakansseihinsa emme puolestamme, silkkaa laiskuuttamme uskalla, jaksa, tai halua valita heidän tilalleen niitä joiden avulla myös köyhien ongelmat tulisivat hoidetuiksi.Se kun vaatisi meiltä päätäjiä vakansseihin valitsevilta itseltämmekin muutakin kuin numeroiden kirjoittamista äänestyslippuihin. Siksi nuo harvat ja valitut, hyvin toimeentulevien asioita ajavat, saavat varsin rauhassa tehdä päätöksiä jotka eivät auta köyhää kansanosaamme nimeksikään.Tämä yhteiskunnassamme mätää, eikä asia korjaannu enenkuin me kaikki lisääntyvästä työmäärästämme huolimatta alamme uskaltaa, haluta ja vaatia päätöksentekovirkoihin köyhienkin asioita ajavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2013 - 11:46

Kyllä kauppias hoitaa kaiken, mainostavat MTV3 ohjelmissa, odottakaa vähän!
Ainakin rahat omaan taskuunsa, tuottajille ei jää mitään muuta kuin velat.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 14.06.2013 - 23:45

jotenkin tuntuu että nyt kun käsite maan tapa alkaa hahmottua kaikille ja ihmiset ovat sen saaneet selville, niin ahneus on ryöstäytynyt käsistä, samaan aikaan tärkeysjärjestys on muuttunut niin paljon että enää ei ole muodikasta huolehtia vähäosaisista tai muuten vaan kelkasta pudonneista. äänestäminen ei juuri vaikuta kun tätäkin politiikkaa tehdään peräti kuuden puolueen voimin ja surkeaa surkeampaa meno näyttää olevan, kenelläkään ei ole käsitystä mitä kannattaisi tehdä, joten tehdään koko ajan jotakin ja toivotaan toivotaan soi taustalla :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.06.2013 - 21:14

Välinpitämättömyys muista ihmisistä ja ahneus, nehän ne saavat aikaan nykyisen menon.