Oletko koskaan pelännyt lentokoneessa? Millainen oli tilanne?

Avainsanat: lentäminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.06.2013 - 20:45

Matkalla Münchenistä Bilbaoon Alppien yllä tuli kunnon ilmakuoppa, kone putosi rajusti alas, ilmanpaine laski ja happinaamarit putosivat alas, ja hetkenpäästä tuli savunhajua, jonka koneen kapteeni sanoi liittyvän noihin naamarien putoamiseen liittyvään reaktioon. Koneen takaosassa nuoret naiset menivät melkoiseen paniikkiin ja huuto oli kovaa, loppumatka sujuikin sitten rauhallisesti. Lufthansan lento taisi olla tuolloin.

Kysyjän kommentti

Aika saman kokenut minäkin joskus.Silloin hieman jänskätti se tilanne kyllä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.06.2013 - 09:37

Enpä ole varsinaisesti pelännyt, mutta muutama jännittävä tilanne on ollut.
Kerran Kaukoidän suunnalla eräs matkustaja innostui meuhkaamaan niin tulisieluisesti, että henkilökunta pisti hänet rautoihin ja siirsi jonnekin pois muiden matkustajien näkyviltä. En ymmärtänyt meuhkaajan kieltä, mutta ympärillä istuneet kertoivat, että jonkinlaisesta aatteellisesta julistamisesta ilmeisesti oli kyse. Lentoyhtiö taisi olla Cathay Pacific ja homma sujui henkilökunnalta niin näppärästi, että eivät tainneet olla ensimmäistä kertaa asialla eikä ihan toistakaan.
Toisen kerran tuli Atlantin yllä pari yllättävää, todella isoa ilmakuoppaa. Turvavyöttömät ihmiset ja kaikki irtotavara nousi paikoiltaan (tai siis jäi paikoilleen, kun kone putosi alta). Osa ihmisistä vähän kiljui, mutta mitään henkilövahinkoja ei ilmeisesti kuitenkaan tullut. Koneen "keittiöstä" kuului kauhea räminä ja kolina. Olivat juuri olleet aloittamassa ruuan tarjoilua ja tarjoilukärryt olivat ilmeisesti lennelleet pitkin kyökkiä. Koko tapahtuma oli ohi muutamassa sekunnissa. Hetkistä myöhemmin koneen kapteeni kuulutti vapaasti suomennettuna jotain seuraavanlaista: "Pahoittelemme äskeistä. Hieman muokattu lounas tarjoillaan hetken kuluttua". Ainakaan omassa annoksessani en huomannut mitään epätavallista. Lentoyhtiö oli muistaakseni KLM.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2013 - 19:10

Minullakin Atlantin ylityksessä tai oikeastaan Pariisiin laskeuduttaessa aika hurja kokemus.Karibialta oli tulossa varsinainen poppamamma,iso nainen,päällään kaikenmaailman tingeltangelia alkoi huutamaan suoraa huutoa ja silmät valtavat kuin härän,paloivat valtavina ja suoraa huutoa saarnasi.Henkilökunta yritti istuttaa häntä,mutta tuloksetta,palasivat laskupaikoilleen ja poppamama kulki käytävällä mesoomassa.Päsimme maihin ja ilmeisesti lääkintähenkilökunta haki hänet,näin vielä Orlyn terminaalissa istumassa rullatuolissa,mutta rauhoittuneena.Ylivoimainen kokemus lentää tuntitolkulla.
Lentoyhtiö oli CaribeanAirlines ja destination Orly,josta runsaan tunnin vaihto bussi/juna GDG:lle ja sieltä Helsinkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.06.2013 - 20:55

Olen pelännyt, vuonna 1959. Kon eläksi Helsingistä Jyväskylään ja Jyväskylässä oli sankka sumu, kone lensi Ouluun.
Teki monta yritystä laskeuta Jyväskylään, ei onnisunut. Olimme hienosti yötä hotellisaa oli illalinen ja kipurahoja 20 mk. Aamulla palattiin Jyväskylään. Konetta ohja Koivulahden kapteeni Hassinen, joka putosi maahan Koivulahdessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.06.2013 - 22:01

En ole pelännyt. Kerran oli Kanarialle mennessä ilmakuoppa. Se tuntui vaan jännältä kun sisuskalutkin taisivat heittää volttia.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 07.06.2013 - 22:38

ensimmäisillä lennoilla vähän hirvitti kun tuli pieniäkin ilmakuoppia, kerran on pitänyt nousukiihdytys keskeyttää vikatilanteen takia, olin menossa sassin koneella lontooseen, arlandan kentällä lentäjä laittoi jarrut pohjaan kovassa vauhdissa, silloin vähän hirvitti vaikkei oltu edes ilmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2013 - 08:17

itse olen korkeanpaikan kammoinen totaalisesti, mutta lentokoneessa ei ole koskaan tuota tunnetta tullut on kuin menisi bussiin..
Ja itse kuvaan joka kerta lentokoneesta eikä pelota yhtään..
Mutta viimeksi kun menin Lappiin ja olin tulossa kotiin, oli paljon lapsia mukana mukana lentokone kun nousi ja teki kaarron jotta saadaan oikea suunta minne mennään, niin monet lapset alkoivat itkeä kaarron aikana kuulin vain kun vanhemmat rauhoittelivat lapsiaan..
Ja mieheni siskon poika pelkää lentämistä kauhuun asti, niin ottaa aikast monta paukkua ennen kuin uskaltaa mennä lentokoneeseen ei nyt kaatokännissä vaan sen verran tolkuton että rohkeutta riittää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2013 - 19:41

No ainakin hätkähdin pahasti kerran Finnairin aamulennolla Helsinki-Moskova. Oli jo noustu matkakorkeuteen, ja minulla oli edessäni pöydällä munakas ja kädessä shampanjalasi, jossa oli shampanjaa.
Yht’äkkiä kuului kova pamaus ja koko lentokone nytkähti vähän. Lentoemännät katselivat toisiaan vähän neuvottoman näköisinä. Kohta kapteeni ilmoitti, että toiseen moottoriin oli lentänyt lintu, joka oli sen verran iso, että k.o. moottori hajosi. ”Ei mitään vaaraa, mutta Finnairin poikkeustilanneproseduurien mukaan palaamme Helsinkiin.”

Tämä kuulutus kerrottiin suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Niinpä ei ollut yhtään ihme, kun laskeuduttuamme takaisin Helsinkiin eräs venäläinen babushka ihmetteli suureen ääneen, kuinka nopeasti Finnair lensi Moskovaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.06.2013 - 09:22

En kyllä ole pelännyt koneessa..Kerran kun tulin lastenlasten kanssa reissusta..oli todella pahoja ilmakuoppija..että lapset kyllä pelkäsivät..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.06.2013 - 20:42

Ainoastaan pienkoneessa. Tuttu lentäjä teki oikein kunnon piruetteja, huh.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2013 - 19:12

Pienet on pelot olleet, mutta jos sellaisen keksisi, niin se oli silloin joskus tupolevissa, kun katsoin varauloskäynti-ovea ja huomasin sen huurtuvan kovasti sisäpuolelta nurkasta, ajattelin, että josko se lentää kohta paikaltaan.