Miten pukeudut yleensä/juhliin/töihin/kotosal, tms?

Ite arkisin, näihin tylsiin farkkuihin (on vaan niin helppo valinta ja helppo liikkua/olla), paitoja, pusakoit kyl vaihtelen, onkosta vinkkei muutoksiin? Entä miten pukeudut pikkujouluihin, ristiäisiin, synttäreil, tms.? Onkosta jotain 'etikkettei' itelläis näihin?

Lisätty: 12.11.2008 - 21:42

Kysymys tarkotettu siis sekä mies- että naispuolisille napsulaisil.

Avainsanat: pukeutuminen farkut vinkit muutos pikkujoulut synttärit kotipukeutuminen arki juhla työ

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2008 - 21:49

Juhliin puku+solmio (perinteisesti)riippuen tosin juhlista,töihin sopivan rento asu ja kotona oloasu on mukavin.Miespuolisella ei ole oiken juhliin vaihtoehtoja ku parasta päälle tosin pikkujouluun joku hauska solmio toivottavasti piristää muitakin kuin itseäni.

Kysyjän kommentti

Hyvät kommentit ja perustelut, aittelin näin vastauksestais ja nopsa vastaus kans.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2008 - 08:49

Työni on sellaista ettei esim. farkut voi tulla kyseeseen enkä käytä niitä muutoinkaan kun rajoitetusti vapaa-ajalla. Farkkuni on laadukkaita merkkifarkkuja eli naisellisia malleja.

Lisätty: 13.11.2008 - 08:50

... ja erilaisiin tilaisuuksiin tilaisuuden luonteen mukaan, onhan jo kutsussakin ilmoitettu pukeutumiskoodi jos ovat ns. muodolliset kutsut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2008 - 09:00

työ edellyttää siistiä muttei muodollista pukeutumista, kravatti tilanteen mukaan (useimmiten ei) , sitten on ari pukua, tummempi ja vaaleampi, niillä sitä on pärjäiltävä 'juhlat' , kotona mukavat ja hyvin 'funktionaaliset' eli homman mukaan haalarit/verkkarit/lökärit/simmarit/sammarit tai vaikka vain pipo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2008 - 10:09

mä tykkään kotosal puketua "pehmosesti" eli verkkarit ja huppari. juhlinnasta en niin pidä enää joten ei oo hirmusesti juhlavaatteita, joskus viikonlopunviettoon ja kyläilyihin ehkä jotkut liituraita pöksyt tai farkut ja siihen sopivaa paitaa/pusakkaa löytyy mutta hameita/mekkoja en omista enkä tule omistamaankaan.

Lähteet:
oma vaatehuone

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2008 - 10:58

Töihin asialliset toimistovaatteet, juhliin yleensä pikkumusta, toimii juhlassa kuin juhlassa asusteilla höystettynä. Kotona pidän yleensä kokopitkää puuvillamekkoa, on mukava ja lämpöinen ilman kiristäviä alusasuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2008 - 12:26

Edesmennyt Isäni tapasi sanoa:
" Jos ei ole riihiremputtimia, ei ole kirkkokemputtimia."
Tarkoittaen että arkisin arkivaatteet, ja juhliin juhlavaatteet.

Kotona farkut ja t-paita, teen kotona töitä. Juhliin juhlamekko ja tiparit (=korkkarit)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2008 - 13:59

Sama on vaatetus kaikkialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2008 - 14:12

töissä yleensä farkut ja t-paita, kesällä sit joku hamonen. vapaalla rennot verkkarit/ gollege housut ja toppi tai farkut... pikkujouluihin siistimät housut ja kimalle toppi tai joku kiva hame, mutta virallisiin juhliin ehdottomasti pitkä iltapuku. mukavaa joskus "koristautua".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2008 - 22:19

kotona on ihan vaan kuluneet vaatteet jotka perhe jo haluis heittää roskiin, taitaa hävetä jos joku tulee yllätys visiitille, muualla farkut ja yläosa yleensä hupulline, juhlavaan tilaisuuteen taas pitää olla viimeisen päälle tälläydytty