Mikä on ainoa kasvi, jossa on neliönmuotoisia kuvioita kukassa? kukkii tällä hetkellä ainakin Pirkanmaalla.

Lisätty: 22.05.2013 - 15:44

Se on muuten kirjopikarililja. Onko tuttu kasvi?

Avainsanat: perenna jossa neliönmuotoisia kuvioita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.05.2013 - 20:59

Olen aivan pihalla näitten perennojen kera...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 22.05.2013 - 21:28

En tiedä perennoista mitään. Muutaman parvekekasvin tunnen. Luonnon kasvit ovat tutumpia. Niitä tarkastelen tuolla metsälenkeilläni, luen kasvikirjoja ja opin tuntemaan niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2013 - 09:30

Kovinpa vieras kysymys ei auttanut edes googlettamalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.05.2013 - 20:19

Ihan tuntematon kasvi minulle..Ajattelin ensin buogainvilleaa..kun isut kukkaset muodustuvat pienistä neliöistä..sain talven yli säilitettyä..ja nyt ulkona..ja alkaa kukkasia muodostamaan..viimme kesänä oli todella upea...sillon oli aika pieni..nyt kyllä kasvaa vaudilla..on autotallin seinustalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2013 - 02:11

Se taitaa olla Fritilleria..pieni söpö kellokukka. Muuten, näin sen kerran neulonta kirjassa jossa suunnittelija oli käyttänyt Fritillerin kukkaa mallina villatakissa.