Onko suuri riski tulla raskaaksi heti kuukautisten jälkeen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2008 - 10:58

Käsittääkseni kaikista pienin riski tulla raskaaksi on heti munasolun irtoamisen jälkeen, koska siittiöt ei tod. näk. tule selviytymään hedelmöittymiskykyisinä seuraavaan munasolun irtoamiseen saakka. Mutta tämä siis edellyttää sen, että tuntee oman kiertonsa tosi tarkkaan.

Kuukautisten alkamispäivästä munasolu irtoaa n. 12-14 päivän päästä (jos kierto on 28pv), eli niiden loputtua irtoamiseen on aikaa n. viikko. Tämän ajan jotkut siittiöt pystyvät hyvinkin hengaamaan ja odottelemaan munasolun kypsymistä ja irtoamista. :)

Oikeasti raskautuminen on taitolaji, ja kuukaudessa on vain muutamia päiviä, jolloin hedelmöitys voi onnistua. Mutta jos sitä ei halua, niin kannattaa aina käyttää ehkäisyä, ei laskea varmoja päiviä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.11.2008 - 19:17

On jos ette käytä ehkäisyä. Suuruutta en tiedä sillä kaikki eivät tule raskaaksi koskaan.

Lähteet:
3:n lapsen isä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2008 - 19:21

Aika munasolun irtoamisen ja kuukautisvuodon alkamisen välillä on melkein aina 14 vuorokautta. Lue lisää lähteestä.

Lähteet:
metku.net/~pesu/raskaudenalkaminen.php

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2008 - 10:24

jos haluat välttää, ehkäiset, se on varmanpäälle pelaamista ....