Jos puhelimessasi on nimen/puhelinnumeron edessä ICE, mitä se tarkoittaa?

Avainsanat: kun hätä on suurin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2013 - 12:53

ICE = In Case of Emergency = hätätapauksessa
In case of emergency (ICE) on tunniste, jonka avulla voidaan löytää hätätilanteeseen joutuneen henkilön kännykän puhelinluettelosta sen henkilön tiedot, jolle hätätapauksesta on ilmoitettava.
fi.wikipedia.org/wiki/In_cas..._emergency

Lähiomaisen puhelinnumero kännykkään ICE-lyhenteellä
Matkapuhelimeen hätätilanteita varten tallennetut puhelinnumerot voivat olla hyödyllisiä etenkin ulkomaille matkustettaessa. ICE - lyhenteen (in case of emergency) käyttäminen tarkoittaa omaisen puhelinnumeron tallentamista oman matkapuhelimen puhelinmuistioon ICE - nimellä ("ICE vaimo")
www.sydanliitto.fi/web/karpa...yhenteella

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.05.2013 - 14:39

Tuo on hyvä idea ja käytän sitä itsekin, mutta toisaalta olen miettinyt, että aika monet taitavat suojata puhelimensa pin-koodilla, jolloin ICE:stä ei taida olla kauheasti hyötyä, jos puhelimen omistaja on vaikkapa tajuttomana tai muuten tavoittamattomissa (jostain löytyy pelkkä puhelin).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2013 - 18:31

tuohan onkin hieno ettei vahingossa soita jos on tallentanut puhelimeensa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2013 - 18:46

Edellisiä peesaten In Case of Emergency.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2013 - 21:03

Tannelia ja iki viisasta Puttea peesaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.05.2013 - 21:47

Minulla tuo on käytössä. Jos jotain vakavaa tapahtuu minulle, ilmoitetaan siitä ensimmäisenä henkilölle jonka nimen edessä on ICE.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2013 - 23:33

Pelastushenkilökunnalle selvintä löytyy ICE kuin arvuutella kuka näistä yhteystiedoista on lähin omainen.Mulla on ollut ICE 1 ja ICE2 jovuosikausia,onneksi ei ole ollut tarpeeseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.05.2013 - 16:51

Lähiomaisen nimen eteen se yleensä laitetaan, että tietävät ilmoittaa jos minulle jotain sattuu. En ole saanut laitetuksi sitä omaan puhelimeeni vielä. Olis syytä laittaa, vanha kun olen ja milloin tahansa voi sattua mitä tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2013 - 23:36

Muutama viikko sitten tuli tämä kirjainyhdistelmä tutuksi, kun ystäväni kysyi lupaa laittaa ICE:n nimeni yhteyteen. Eli lähinomainen, johon otetaan yhteyttä, jos jotain vakavaa tapahtuu.