Mahtaneeko itäisen naapurimme ökyautoissa ja muissakin olla katalysaattori?

Onko se autonvalmistajien toimesta ja vaaditaanko Venäjällä katalysaattoria jostain vuodesta lähtien valmistetuissa autoissa?

Avainsanat: ulkomaalaisturistien autojen katalysaattorit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2008 - 19:38

uusien autojen rekkajonoista päätellen niissä on katalysaattori vai ajattelitko että tehtaalla jättävät pois kun menee venäjälle. autorekoista johtuu myös pitkät jonot itärajalla. seuraapa täällä Suomessa musta savu pöllähtää kun valoista lähdetään .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2008 - 12:01

Venäjän automarkkinat kasvavat ja vetävät autoja joka suunnasta. Koska isossa naapurissa ei autoille aseteta samanlaisia vaatimuksia kuin EU-maissa, valikoimat ovat paljon laajemmat. Vaikka Venäjälle myydään paljon aivan samanlaisia autoja kuin Suomeenkin, maahan tuodaan myös paljon sellaisia autoja, joilla ei ole eurooppalaista tyyppihyväksyntää.

Venäjästä on viime vuosina tullut maailman mittakaavassakin suuri luksus-luokan
autojen ostaja.

1990 5-ovisesta 1,5 litraisesta Samarasta tulee myyntiin "EuroKat" versio. Autossa on uudenlaiset etupään pellit sekä jäähdyttimen säleikkö, uudenlainen verhoilu, sekä katalysaattori.