Päivä Pietarissa -risteilyllä käyneet: onko teiltä kysytty todistusta matkavakuutuksesta?

Varasin St Peterlinen risteilyn ja huomasin nettisivuilla kohdan "kaikille Venäjälle matkustajilla tulee olla kaikenkattava matkavakuutus". Tuntuu kuitenkin hölmöltä ottaa monen kympin matkavakuutuksia kun Pietarissa oloon on varattu kuitenkin aikaa vain se alle puoli päivää. Onko matkavakuutus siis pakollinen laivalle pääsyyn vai vain ns. Suositeltava? Yhtään pidemmille matkoille en uskaltaisi ilman vakuutusta lähteä, mutta tässä tapauksessa tuntuu turhalta rahastukselta.

Avainsanat: pietari risteily

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.04.2013 - 21:31

Miksi siellä kukaan vakuutusta kyselisi?Sehän on jokaisen oma asia,ottaako tai ei vakuutusta tai onko jatkuva vakuutus päällä.Olen risteillyt Pietariin,mutta pidimme henk.koht.viisumia tärkeämpänä,että pääsimme kaupungille itsekseen pyörimään ja sieltä pois.Olimme silloin pari pv ja olisis pitänyt olla askelmittarit mukana,tuli köpsyteltyä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.04.2013 - 16:15

Nyt täytyy sanoa, että en todellakaan tiedä! Olen omineni matkustanut Pietariin ja Pietarissa useastikin, muttei kukaan ole mitään vakuutuksia kysellyt...Toki minulla semmoinen on...Risteilemällä en ole koskaan sinne mennyt.Toivottavasti joku fiksumpi osaa sinua neuvoa...Ja hyvää matkaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.04.2013 - 22:12

Risteilin vain Viipuriin, eikä silloin kyselty mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.04.2013 - 10:59

Minulla on aina matkavakuutus matkoilla ollessani missä vain olenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.04.2013 - 22:19

En ole siellä käynyt, mutta mulla on jatkuva matkavakuutus voimassa.