Onko mielestäsi oikein tarkistaa lakia ajokortin osalta?

www.iltalehti.fi/autot/20130...7_au.shtml

Avainsanat: ajokortti kallis

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.04.2013 - 09:24

Juu liian kalliiksi on käynyt autoilu uusille kuljttajille. Tuohon vielä kun lisätään vakuutusmaksut nolla bonuksella, niin taitaa haaveeksi jäädä autoilut monelta.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.04.2013 - 15:49

Kaipa tuo aiheellista on, tehdä silloin tällöin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2013 - 18:29

Ilman muuta, sillä täytyyhän kaikilla kansalaisilla olla yhtäläiset mahdollisuudet hankkia ajokortti riippumatta omista, tai perheen tuloista. Ei todellakaan ole oikein, että nykyisten ajokorttihintojen vallitessa suuri osa ajokortti-ikään tulevista joutuu lykkäämään sen hankintaa jopa vuosilla eteenpäin. Ei myöskään ole oikein, että ajo-opetuksen hinta on ajokorttiuudistuksen jälkeen lähes kolminkertaitunut, eikä sitäkään kautta ole mahdollisuutta hankkia korttia enää kohtuuhinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2013 - 19:06

Menee entistä hullummaksi kun "isonkirkon papit"pääsevät lakia peukaloimaan.
Ajoin 60-luvun alussa kourma-autolla 3,5h ja sitten issiajo. Oli alla muutama vuosi moottoripyöräkortti. Talven jääradalla kävin käsittelyn opiskelemassa itse. Sen parempaa oppia ette saa vihreiltä ettekä punaisilta ministereiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.04.2013 - 22:16

Älyvapaata rahastusta

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.04.2013 - 22:24

onpas se kyllönen huolissaa korkeasta hinnasta, eihän sitä kortin hintaa ole nostettu viime vuosina kuin joka ikinen vuosi jollain tekosyyllä, tämä viimeisinkin on ihan älyväpaa, ajatuksena on että 18- vuotias pojanviikari järkiintyy yht' äkkiä, kun joutuu ottamaan 500:lla eurolla muutaman lisätunnin teoriaopetusta, voihan nenä, sanon minä, pappa betala ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2013 - 08:16

Ajokortti on liian kallis ja monet sitä haluavat eivät siihen pysty,juuri kalliin hinnan vuoksi.Minulla ei ajokorttia ole,mie en uskaltais ajaa autoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.04.2013 - 22:13

Olen täysi taukki sanomaan tähän asiaan mitään. Sen verran köyhä olen aina ollut, etten itselleni korttia pystynyt hankkimaan aiemminkaan. Nyt en saisi, vaikka pystyisin sen maksamaan. Ikä painaa ja opit menisi hukkaan. Joten siihen tulokseen tulin, että ei sitä nykyäänkään kukaan saa kuin velkarahalla ja jos velkaa ei saa, ei saa korttiakaan. Ja mitä sillä kalliilla hankitulla kortilla tekee, kun sen jälkeen ei ole varaa hankkia autoa. Lain pitäisi puoltaa ajokortin hankkivia, määräämällä tietyn taksan, johon jokainen korttia haluava kykenisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.04.2013 - 21:41

Tolkuton on hinta, aivan tolkuton. Ja sen taskuun saatuaan liian monet eivät piittaa siitä pätkääkään vaan pelleilevät liikenteessä siten, että kortti on pian hyllyllä.