Kun käyttää kannettavaa tietokonetta enimmäkseen sähköjohdon päässä,kannattaako poistaa akku?

Avainsanat: läppärin akku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2013 - 18:21

Näkyy olevan 12v vanhassa läppärissä virta päällä kun tökkään jakotukkiin virran tietoliikennettäni varten vaikka käytän sitä n.1 kerran viikossa. Joku vuosi sitten ostin uuden akun siihen nettikaupasta. Täällä paikallinen kauppias ehdotti ostamaan uuden kannettavan. Vasta olin siihen itse asentanut kovalevyn a45€ ja tupla suuremman muistiltaan kuin alkuperäinen. Kierrän tuollaiset kauppiaat kaukaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 21.04.2013 - 23:27

Tuo on minullekin epäselvä asia. Akku on ollut paikoillaan jo monta vuotta, vaikka pelkällä sähkövirralla olen konetta käyttänyt. Ja jos en käytä sähkövirtaa, niin akku toimii kolme tuntia. Ilmeisesti ei tarvitse akkua poistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2013 - 06:38

Samanlainen kokemus on minulla kuin kissanaisellakin. Akku on ollut kaikenaikaa paikallaan vaikka olen lähes pelkästään sähkävirralla konetta käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2013 - 07:05

Taitaisi olla kyllä parempi poistaa tuo akku, uskon että akku menee pilalle..

tässä keskustelua puolesta ja vastaan..

www.tiede.fi/keskustelut/tek...50135.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2013 - 13:44

Itse päädyin läppäriin siksi, ettei se mene sekaisin sähkökatkoksen (joita täällä maalla on aika usein) yllättäessä, joten pidän siis akun aina paikallaan, vaikka akun käyttöikä siitä luultavasti lyheneekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2013 - 22:27

Minulla on akku paikalla,vaikka sähköviralla käytän..Aina joskus kumminkin käytän akun melko tyhjäksi,kuulemma silloin pidentää akun ikää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.04.2013 - 09:03

Kannattaa ehdottomasti. Silloin pääset tekemään muitakin hommia eikä tarvii seikkailla netissä.
Läppärissä akku toimii nk "puskurina" virtalähteen ja koneen välissä. Kone ei toimi ilman akkua.