Oletteko kuulleet koskaan poliisien radioliikennettä?

www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/4...poliisille

Lisätty: 20.04.2013 - 15:26

1971 Lahden betonimäkeä nostaessamme yövuorossa oli lällärit ylä ja alatornissa. Kuuluui kerran tiukkaa keskustelua ja hyppyrin nokalla ollut kaverini kuului vastanneen "torni kuulee". Kuului tiukka kysymys mikä torni? Sanoin kaverille ollaan hiljaa. Oli mukava korkealta seurata kun pollut kierteli lähikujia ja keskustelivat mistä "ne" äsken tulivat? En ymmärrä miten kuului niiden liikenne läpi? Me vaan nostimme vauhtimäkeä yön pimeydessä.

Avainsanat: viranomaisverkko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.04.2013 - 16:52

Olen kuullut 65-70 luvun vaiheilla. Ihan kotona kuunneltiin tuntikausia joskus. Ja toisen kerran joskus vuosia myöhemmin, kun seurustelin poliisin kanssa. Silloin oli koodit tuttuja. Nykyisin en muista niitä enää eikä kiinnostaisikaan koko poliisiradio.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2013 - 15:48

Kyllä. Onhan moista tullut kuultua, mutta joka kerta olen osannut pitää suuni kiinni kuulemitani jutuista ja olla juoruamatta niitä eteenpäin tietäessäni ettei juoruämmien- ja ukkojen klipalaulannasta ole kokaan muuta kuin haitaa.. poliiseillekkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 17:16

Joskus nuorempana kuunneltiin kun eräällä ystävälläni oli moinen radio.. mut ei koskaan hinkunut omaa ostaa.. ja nythän on netissä tuo tilannehuone josta saa tiedot jo muutenkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 18:03

Perhepiirissä yksi jo eläkkeellä oleva konstaapeli...Onhan noita kuunneltu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 18:46

No siitä ilosta olen jäänyt paitsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 20.04.2013 - 22:52

en ole ikinä kuunnellut, ei kiinnosta ollenkaan, saisi vaan lisää vitutuksen aihetta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2013 - 08:05

En ole. Muistan kyllä aikoinaan, kun isoilla pojilla oli ne tiiliskiven kokoiset radiopuhelimet, joista aikansa kanavaa haettua saattoi kuulua jotain kaukaista kohinaa ja muutama ymmärrettävä sana.Minä lähdin hyppelemään ruutua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2013 - 21:11

Enpä ole kuunnellut, ei tarkoituksella eikä vahingossakaan.