Heips hei Huomenta! Missä näit kevään ensimmäiset leskenlehdet ja krookukset? Meidän talon pihalla lumipenkan vieressä. Kevät!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 20.04.2013 - 12:29

Viime keskiviikkona (17.4) näin ensimmäiset leskenlehdet kävelytien vieressä olevalla pienellä rinteellä. Ja samana päivänä näin yhden talon pihassa krookuksia kukassa ja tulppaaneita ja muita kukkia kurkistelemassa mullasta. Kyllä se kevät nyt on tullut. Lunta on paikoin vielä paljon, varsinkin aurauskasoissa.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille! Kyllä se on myönnettävä, kevät tulee ja luonto heräilee henkiin. Aamut ovat valoisia, mustarastas virittelee huiluaan usein iltamyöhään, muut linnut laulavat kuorossa. Luonnossa kun kuljen, joka päivä huomaan jonkun pienen muutoksen: puiden silmut, ilman raikkauden, nousee jalka ja mielikin korkeammalle. Kevättä puseroon kamut!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2013 - 03:04

Meilläkin alkaa kevät häämöttää,kun lumet sulaneet vaudilla,...
Tulppanit ja krookukset sietä kavaa vauhtia tulossa..mistä on lumet sulaneet..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 08:00

Tulppaanit kasvaa hojottaa meilläkin pihassa.Krookuspenkki vielä metrin verran lumen alla...Mutta myyrän töitä en ole ainakaan vielä nähnyt.Ovat tainneet lopullisesti muuttaaa muualle :) Ja hyvä niin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 17:02

Tänään aurinko yllätti iltapäivällä jopa Turun, mutta enpä ole vielä kukkasia nähnyt..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 19:17

enpä ole nähnyt taikka huomannut, vaikka naamallani kynsinkin katua, ei siinä krookukset kukkinut muualla kuin naamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 20.04.2013 - 22:54

ei ole kukkia vielä, ainakaan ulkona ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2013 - 23:14

N. 200 km pihastani idempään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2013 - 21:09

Savonlinnan ja Imatran välisellä tieosuudella yhdellä pätkällä ennätin havaita rinteessä leskenlehtiä, oli senverran paljon jo auringonpaisteessa avautuneet, että tuli huomioitua..