Mitä automerkkiä suositteliset ostettavaksi,mikä olisi helppo ajella,vanhalla mummelilla?

Joku pieni ja turvallinen.

Lisätty: 20.04.2013 - 01:03

Silloin kun vielä ajelin oli pikku mini millä ajelin...mutta se oli 1980 vuosiluvulla..

Avainsanat: automerkki turvallinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2013 - 11:27

Jos ajamisen helppous on tärkein valintaperuste, kannattaa valita automaattivaihteinen auto. Kaikki eivät toki automaateista tykkää - kuka mistäkin syystä - mutta kukaan ei varmaan kiistä sitä, etteikö automaattivaihteinen olisi yksinkertaisempi ajettava, kuin manuaalivaihteinen.

Jos turvallisuudella tarkoitetaan turvallisuutta sekä auton matkustajille että muulle liikenteelle, niin turvallisimpia taitavat olla keskikokoiset autot. Joissain kaikkein pienimmissä autoissa on puutteita turvavarustuksessa varrattuna isompiin. Kaikkein pienimpiä myös harvemmin saa automaattivaihteisina. Kaikkein suurimmat taas yleensä aiheuttavat kolaritilanteissa eniten vahinkoa muulle liikenteelle. Kolarithan eivät läheskään aina ole itse aiheutettuja, joten huolellisimmankin kuskin kannattaa tottua siihen ajatukseen, että kolariin voi joskus joutua.

Autojen kolariturvallisuutta testataan ns. Euro NCAP -testeissä. Useimmat autot saavat testitulokseksi viisi tähteä, mutta käsittääkseni neljä tähteäkin on ihan hyvä tulos. Laitoin tuohon alle pari linkkiä noita testejä käsitteleviin sivustoihin.

Lähteet:
www.euroncap.com/results/2012.aspx www.autoliitto.fi/autoliitto...tomallia-/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 20.04.2013 - 01:02

riippuu varmasti hintaluokasta, liekö turvallisia autoja olemassakaan, mutta jos on vahva kori ja turvatyynyjä, niin pikkukolhut eivät ole niin vaaraksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 02:12

En autoista tiedä, mutta aikoinaan opin lorun: "Osta IFA, auto paras! Sitä ei pölli kukaan varas! Helppo työntää, helppo lykkiii, hauska ojanpenkas kykkii.." Toisaalta ovat sanoneet, että Lada lähtee liikkeelle pakkasella kun pakkasella, jos vain kuski on sulana..Mutta mummelille kauppakassi? Mopoauto?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 03:43

automaattivaihteinen pikkuauto esim.toyta tai vastaava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 08:05

Kysyin samaa muutama vuosi sitten puolitutulta autokorjaamoyriyttäjältä,että mistä minulle turvallinen auto työmatkoille.Hän totesi yksikantaan : " Älä osta Ranskalaista merkkiä.Kaikki muut on oo koo! " Tehosti sanomistaan ja aukaisi korjaamon oven.Kaikki autot siellä oli Ranskalaisia,paitsi oma autoni, joka oli öljynvaihdossa...
Ostin Toyota Auriksen ja olen ollut tyytyväinen! Tosin se ei nyt ihan niitä pienempiä ole...Tyota Yaris kai pienempi versio?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 11:06

Älä vaan sillä muovikopperolla ala ajella siis mopoautolla.Ainakin yhdellä ystävällä on yaris,totta puhuen emme puhu paljoa autoista.Onnreksi en tarvi autoa,vaikka KIVA olis olla olemassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 17:04

Juu ei missään nimessä mopoautoa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 19:19

Minä suosittelen punaista rollaria ja käy ruismoottorilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2013 - 23:13

Pienissä hyvissä menopeleissä löytyy melkeimpä merkkiä kuin merkkiä. Toyota, Nissan, Fiat.
Katsoin noita aiempia vastauksia. Itselläni on automaattilaatikollinen auto - on vain tuntuvasti kalliimpi ostohetkellä kuin manuaali.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2013 - 21:07

Iitselläni on kokemusta vain Opelista ja Nissanin eri versioista, ja Opeliin kallistuisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.04.2013 - 09:59

Ford Fiesta, laadukas mutta ei silti ylihintainen/-arvostettu.