Onko kesä antanut merkkejä tulostaan?

Avainsanat: kesä merkit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2013 - 22:10

Kiertelin tänään pihaa ja kuinka ollakaan.Kukkapenkki vasta osaksi paljastuneena lumen alta,niin jo sieltä tulee esiin jos minkälaista tainta! Luulen, että tummat (melkein mustat) tulppaanit ovat ykkösenä puskemassa valoon.Jos ne on niitä, niin yritän kuvata ja laittaa teillekin nähtäväksi.Upeita kukkia!Kun nyt ei vaan paleltuisi, kun näin jo aikaiseen tulevat kurkkimaan...

Ja ne koirien kakat! Tienvarret täynnä! Kamalan näköistä...Niinkuin ne muutkin ojista paljastuvat roinat;tupakan tumpit ja kaikenmaailman tölkit :( Tekisi mieli jakaa ihmisille ilmaiseksi kakkipusseja, joihin kerätä lemmikkiensä jätökset...Vaikka tokkopa monikaan SILTI vaivautuisi niitä keräämään, kun eivät ole tähänkään mennessä oppineet...Meillä pusssi roikkuu hihnassa aina kaiken varalta ja mielestäni se on hyvä tapa.Kerään siis koirani jätökset talteen ja vien roskikseen.En todellakaan haluaisi astua mihinkään läjään!

Niin ja vielä yksi huomio! Ihmiset vaihtavat autoistaan talvirenkaat pois.Se on kesää kohti kuulkaas nyt!

Lähteet:
kukkien taimet koiran läjät

Kysyjän kommentti

Kiitos. Nökäreet teilla ja pientarilla ovat todellakin selviä merkkiä tulevasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 17.04.2013 - 23:20

kesältä ei vielä näytä missään, mutta pihalla ollut lumiukko suli kokonaan pois, olisiko se sellainen merkki että tulossa on ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2013 - 05:25

Vettä tulee kuin aisaa, nurmikko on jo paljastunut ja krookukset pukkaavat talon seinustalla.....kyllä se kesää enteilee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2013 - 13:41

Se on lohtu että lumet sulaa, mutta ilma on kuin olisi syksy alkanut... nyt on Kupittaanpuistossa niin suuri lammikko jossa linnut polskivat tällä hetkellä kyllä menee aikaa ennenkuin tuo maa kuivuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2013 - 13:43

Ei vielä. Kevät täällä parhaillaan nostelee päätään ja herättelee luontoa sulattemalla kovilla sateillaaan lunta sen minkä ehtii ja jaksaa. Kesä on vasta edessäpäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.04.2013 - 14:45

Ensimmäiset leskenlehdet näin toissapäivänä lämpöisellä etelän puoleisella rinteellä. Ja näkyi siellä uusia voikukan lehtiäkin. Muita vihreitä en tunnistanut. Lumet sulaa vauhdilla, ranta on ihan sohjoa. Yhden talon pihalla oli krookukset, tulppaanit ja monet muut kukat jo nostaneet päätään kohden aurinkoa. Hienon näköistä oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2013 - 19:35

Vettä, krookuksia, lumikelloja.... Naapurin koiran jätökset tulleet näkyviin, ihmisten jutteluissa kepeämpää sävyä.... Sieltä se tulee!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2013 - 19:40

Onhan nuo hanget huvenneet ja aurinko näyttäytynyt joskus.