Mitä pidätte toimittaja Anna Perhon kirjoituksesta?

yle.fi/uutiset/anna_perho_ty...ka/6572450

Avainsanat: opettaja oppilaat säännöt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 13.04.2013 - 01:40

anna onnistui osumaan asian ytimeen, oli todella väärä singnaali antaa oppilaiden ymmärtää että tämä oli ok oppilaalta mutta ei opettajalta :(

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 11.04.2013 - 12:11

Anna puhuu asiaa. Olen kuunnellut kahden sisareni kertomuksia työpaikkakiusaajasta. Kiusaajat olivat kumpikin niin ovelia, että pääsivät joka asiasta puhumalla.
Toinen sisaristani valitti osastonhoitajalle useaan kertaan - hänet siirrettiin, kiusaaja jäi.
Toinen joutui pitkälle sairauslomalle kun ei henkisesti jaksanut sitä kiusaamista. Kiusaaja vaihtoi kohdetta sen jälkeen, mutta sai pitää paikkansa. Hänen kohdalleen tuli kuitenkin luonnollinen poistuma. Talosta irtisanottiin porukkaa, ja muiden onneksi kiusaaja sai lopputilin.
Heidän kummankin kohdalla esimiehet olivat joutuneet myös kiusaajan "lumoihin", joten he eivät uskaltaneet tehdä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2013 - 12:34

Voisiko tuota Alppilan yläasteella Helsingissä sattunutta häirikköoppilaan ulosajoa ja siitä seurannutta opettajan eroittamista virastaan paremmin kommentoida. Ei ainakaan minusta. Anna Perho puhuu asiaa. Olen hänen kanssaan yhtä mieltä siitä, ettei kouluissa tulisi sallia häiriköintiä yhtään sen enempää kuin muissakaan työpaikoissa sitä sallitaan, ei vaikka häiriköijänä olisi alaikäinen lapsi/nuori. Häiriköinnin sallimisesta ei seuraa koskaan muuta kuin harmia ja haitaa niin häiriköijälle itselleen kuin sen uhreille. Siihen pitää saada kouluissakin puutua (niinkuin Perhokin oivasti totesi) siitäkin huolimatta, että vanhempien herranterttu saisi joskus jälki-istuntoa. Työpaikka se on koulukin ja sielläkin on leipäänsä tienaavien saatava tehdä työnsä ilman häiriköinitapauksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2013 - 14:40

Asiaa puhuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2013 - 19:55

Täyttä asiaa, tällaista tekstiä pitäisi tulla myös rehtoreilta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2013 - 08:02

Koulukin on työpaikka opettajille,missään muualla työpaikalla ei jatkuva häriköinti onnistuisi,mutta opettajilla ei ole työ rauhaa,heitä saa jopa potkia,kammottavaa.Varmasti kouluissa on vielä sellaisia oppilaita ketkä haluavat oppia ja nämä oppilaat joutuvat kärsimään näistä häiriköistä.Anna Perhon kirjoitus on täyttä asiaa.