Mitä sinulle merkitsee se,että olet Suomalainen?

Mitä ajattelet ensimmäiseksi?

Avainsanat: olen suomalainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.04.2013 - 12:28

On mennyt usko kauniisiin puheisiin. Ensin 60-luvun alussa tekivät keisari Neron tempun aikaistivat SM-kisan lähtöä ja näin vain tyhjän lähtöpaikan. Lopetin kilpahiihdot siihen. 70-luvun lopulla koin että 'stasi' määrää kuka täällä rallissa pärjää. Lopetin senkin homman. 90-luvun alussa alkoivat puhua kilpailusta työelämässä. Heittivät pihalle, kun sanoin että alan kilpailla kanssanne kunhan pääsette samalle kierrokselle kanssani.
Markkinavoimat ovat pitäneet huolen työni tuloksista, itselleni ei ole jäänyt edes työniloa.
Nyt tosin saa olla rauhassa kun en ole saanut lasta ei paskaa aikaiseksi.

Kysyjän kommentti

Varmaan vastaavia kokemuksia muillakin...Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.04.2013 - 08:13

Suomalaisuus merkitsee minulle uskontoa ja isänmaata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.04.2013 - 12:02

Merkitsee paljon - mutta mietin onko sillä enää merkitystä että on suomalainen. Nykyään tuntuu, että maahanmuuttajat asetetaan meidän edelle kaikissa asioissa ja me alkuperäiskansalaiset jäämme sivusta katsojiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2013 - 14:39

Merkitsee todella, ja sauna ja sisu meille tuttuja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.04.2013 - 19:51

Sibelius, sauna ja sisu.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.04.2013 - 03:49

pelkkää harmia mutta ei sentään pohjoiskorea tasoa oleva maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.04.2013 - 10:39

Eipä nykyään juuri mitään. Olen huomannut, että mitä vanhemmaksi tulen, sitä syrjempään joudun yhteiskunnan taholta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 13.04.2013 - 01:47

pidän sitä erityisen tärkeänä ja sappi kiehuu kun suomalaisuutta vähätellään tai jopa pilkataan :(