Kissa, vai koira, vai kenties molemmat, tai ei kumpikaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.04.2013 - 12:56

Perheenjäsenenä kissa ja koira ovat palkitsevia. Tieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet lemmikin alentavan stressihormonien eritystä ja pidentävän elinikää (stressihormonit kuluttavat sydän- ja verenkiertoelimistöä ja siten lyhentävät elinikää). Samoin lemmikin kanssa kasvaneiden lasten on havaittu olevan sosiaalisempia ja vastuullisempia.

Lemmikin ottaminen perheenjäseneksi ei saa tapahtua hetken mielijohteesta ja se pitää sisällään vastuun huolehtia uudesta perheenjäsenestä ja sen hyvinvoinnista sen koko elämän ajan .

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 09.04.2013 - 09:14

Jos lemmikiksi tarkoitat otettavaksi, niin molemmat ovat ihania. Mutta voiton vie kuitenkin koira.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2013 - 10:53

On ollut yhdessä ja erikseen molemmat,mutta viimeisen lemmikin mentyä sateenkaaren tuolle puolen,en ole rohjennut uutta ottamaan.Tällä hetkellä mietin kumpi ja totesin,että ehkä en jaksa alkaa kouluttamaan/kasvattamaan koirulia(mulla vain yksi rotu ja se on maailman paras schäfer/Saksan paimenkoira) ja kissan tulo on vain siirtynyt ja siirtynyt.Ikävä on ISO.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2013 - 11:45

Kissa on, ja se saa riittää. Koiran kanssa en jaksaisi lähteä niin usein lenkille kun tarve vaatisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 09.04.2013 - 14:34

kissa on helppohoitoisempi jos lenkillä käynti ei innosta säällä kuin säällä monta kertaa päivässä, molemmat jos haluaa lenkkeillä ja hoitaa kissaa ja useampi molempia jos viiraa päästä niin kuin minulla ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2013 - 16:13

Olen saanut koiranpureman äidinmaidossa.Isovanhemmilla oli Krjalankarhukoirien kasvatusta hyvin pienimuotoisesti ja sinne sekaan synnyin.Lapsuuden vietin koirien keskellä.Ei ollut sisaruksia, mutta kavereista ei ollut pulaa.Pihapiirissä oli monta mummon kissaa ja koiraa.
Oman koiran otin kun täytin 18v.Sitä ennen oli useita hoitokoiria.Monta ihanaa rotua.
Lähes koko aikuisikä on ollut vähintään yksi koira talossa.Kissoja en ole itselläni pitänyt;ovat makuuni liian itsenäisiä ,vaikkakin mukavia...
Vastaan tähän, että ehdottomasti koira.

"Käveleminen ilman koiraa on turhaa" :)

Lisätty: 09.04.2013 - 19:24

Niin! Ja onhan tuo Jäniskin taloudessa ollut jo monta vuotta.Hauska tapaus sekin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2013 - 16:55

Molemmat löytyy kotoa, Piki koira Mittelpiz musta ja Viiru maatiaikissa musta valkoisten tassunpäiden kuin rinta ja naamassa viiru valkoiset muuten musta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2013 - 17:16

Molempi parempi, kissoja on ollut enemmän, koiriakin muutama, kaikki lemmikit jo autuaammilla metsästysmailla Koiraroduista kelpuutan vain sheltien, kissoista perusmaatiainen on paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2013 - 19:55

Kissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.04.2013 - 13:46

Molemmat ovat mukavia; itselläni on kaksi maatiaiskissaa.