Joko alkaa tuntumaan,että fillari pitäisi huoltaa ajokuntoon?

Avainsanat: filaarin huolto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.04.2013 - 11:12

Kyllä se on aikahyvässä kunnossa, kun olen ajellut sillä talvenkin kauppareisut kilometrin päässä olevaan markettiin.

Kysyjän kommentti

Kiitos..ennen ajoin talvin myös,mutta en enään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.04.2013 - 23:40

Tämänpäiväiset lumisateet kyllä alensivat tehokkaasti fillarikuumetta.
Parhaiten fillari säilyy talven yli, kun sen huoltaa syksyllä. Keväällä ei sitten tarvita, kuin rengaspaineiden tarkistus. Jos käytettävissä on lämmin ja valoisa talli tai muu varasto, niin pyörän huoltaminen on syyssateilla jopa yllättävän mukavaa puuhaa. Ja jos sattuu tarvitsemaan jotain varaosia, niin nekin saattavat olla hitusen halvempia, kuin keväällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2013 - 00:25

Tänäpäivänä ajelin varovasti lähimmälle huoltoasemalle puhaltelemaan pehmeähköt kumit koviksi jälleen ja pienen lenkin,sitten pesin fillarin ja kuivattelin pilvessä.Illan suussa sateli sitten muutama sentti märkää lunta,mutta uusi lumi on vanhan surma,uskokaa pois.Fillari jäi sen enempiä huoltamatta syksyllä,mutta sisällä viettänyt talven,öljysuihkupurkki pitää vielä etsiä esiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2013 - 05:12

Ensi viikolla olisi ajankohtaista, jos räntäsateet jo helpottaisivat, toivon mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 08.04.2013 - 07:04

on sitä tullut hypisteltyä viime päivinä, voipi olla viikonlopuksi hommaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2013 - 12:07

Eipä tunnu, ei jos ajokelien mukaan aikoisi pyöränsä huoltaa, sillä täällä meillä sateli eilisyön aikana senverran paljon lunta maahan ettei pyöräilykelejä ole vielä ainakaan tällä viikolla tiedossa. Jos taassen huoltaa pyöränsä tasaisin väliajoin keleistä riippumatta niinkuin minä teen niin kyllähän se alkaa jo olla fillarin kunnostuksen aika. Ainakin minulla alkaa olla sillä edellinen pyörähuolto tuli tehtyä viimesyksynä ja ole ajelut tällä kulkupelilläni koko talven.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.04.2013 - 13:47

Meidän pyörätiet ovat ihan hirvittävässä kunnossa. Minun fillaroimiseni on fillaroitu, paitsi jos saisin sellaisen pyörän jolla uskaltaisin ajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2013 - 14:28

Minun pyöräily on pyöräilty vasta pari vuotta tuosta pohjehermohalvauksesta...
Myin voittamani Jopon pois... silloin pari vuotta sitten..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2013 - 18:39

Ajan polkupyörällä yleensa kerran tai kaksi kesässä,sillä muulloin tuskin pysyisin sillä edes pystyssä.Täysin harjotuksen puutetta ja liikaa autolla ajoa...Enkä aina pysy silloinkaan satulassa, kun ajan, koska pyöräily sattuu yleensä Juhannukseen ja anoppilasta pois pyöräilyyn...Hih...Olen siis huono pyöräilijä ja siihen pari skumppalasia, niin kurvailut ovat aika eksoottiset :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2013 - 21:03

Fillari odottelee kiltisti vintillä. En ole pyöräillyt pariin kesään lainkaan. Spinningissä sen sijaan viikottain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.04.2013 - 11:30

Tuolla se ulkokatoksessa seisoo renkaat tyhjinä. Jotain pitäis tehdä, mutta odotetaan kesää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.04.2013 - 20:03

Aina ajokunnossa portaikossa.