Jokin nähtävyys, jota et ikinä unohda?

Miksi se jäi niin elävästi mieleesi?

Avainsanat: hieno nähtävyys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.04.2013 - 13:30

Norjassa on "tasamaan asukkaalle" luonnossa monta kohokohtaa kuten Geiranger, jäätiköt Nigardsbreen ja Jostedalsbreen, kallionkieleke Preikestolen ym.
www.visitnorway.com/en/
Oslossa Vigelandin patsaspuisto (Vigelandsparken) ja varsinkin sen obeliskin ympärillä olevat patsaat, jotka kuvaavat elämän kiertokulkua syntymästä kuolemaan.
www.visitoslo.com/en/product...ture-Park=

Kysyjän kommentti

Itsekin muutaman kerran Norjaa läpi kulkeneena voin helposti olla kanssasi samaa mieltä :) Kiitos vastauksesta!\r\n...Piti vielä sanomani, että olen yhä Stonehengen vaikutuksen alaisena.Se paikka kuutamolla... Huh...Maagista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.04.2013 - 21:32

Gizan pyramidit ja ennenkaikkea matka yhden pyramidin sisään, ahtaanpaikan kammoiselle kapeaa käytävää eteneminen oli tiukka paikka, mutta tuli tehtyä ja muutamia vuosia myöhemmin tuli käytyä vielä uudelleen, eikä ollut enää yhtä paha paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2013 - 22:31

Kotimaassa useitakin paikkoja, lähinnä luontoon liittyviä. Esim. Koli. Virroilla kävin upeassa paikassa, nimeä en nyt muista. Lapissa oli monta hienoa nähtävyyttä. Norjassa oli upeita paikkoja kun autolla liikuimme. Nimistä ei vaan ole muistikuvaa, kun matkasta on jo niin kauan. Etelän matkoilta Kreetalla kävimme saarella, jossa ennen hoidettiin leprasairaita. Sitä en unohda, oli vaikuttava kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.04.2013 - 22:57

En oikein ole nähtänyyksien edessä haukkonut, mutta Hangon isoilla kallioilla kävellessäni tunsin jotain niin suurta ja mahtavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.04.2013 - 08:53

meren ranta auringon laskiessa, pystyn nytkin melkein tuntemaan sen tuoksun ja kuulemaan äänen, se saa lähtemään aina vaan uudestaan ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2013 - 10:29

Brysselin keskusaukio illan hämyssä.
Loistava valoshow klassisen musiikin kera.
Todealla vaikuttava näky.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2013 - 13:47

Sisilia Messina Tuomiokirkko ( Duomo)

Katedraalin vieressä Piazza Duomolla seisoo myös lähes 60-metrinen kellotorni eli campanile. Sen Strasbourgilaiselta yritykseltä vuonna 1933 tilattu kello on maailman suurin astronominen kello. Siitä näkyvät tunnit, päivät, kuukaudet ja uskonnolliset juhlapäivät. Joka päivä kello 12.00 kultaiset hahmot esittävät monimutkaisia liikekuvioita ja lopuksi tulee musiikki Ave Maria, siellä kansaa katsomassa aukiolla, se sai todella syvän tunteen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2013 - 05:33

Uffizi galleria Firenzessä taitaa liittyä nyt enemmän kulttuuriin, mutta taidetta arvostavana olin mykkänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2013 - 21:35

Kuninkaiden laakso. Egyptin ihanan sininen taivas yllä, ei ainuttakaan turistia kuuloetäisyydellä - mieletön fiilis kävellä yksin alueella, johon suuret kuninkaat haudattiin.