Naispapeille ja homoille ei.Täysin mahdotonta. Nykypäivää?

www.iltalehti.fi/uutiset/201...2_uu.shtml

Avainsanat: naispappeus homoliitot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2013 - 12:38

Mielipiteen vapaus on suotava - myös niille ahdasmielisille. Itse olen toista mieltä, kirkkoonkuulumattomanakin pidän naispappeutta ihan asiaan kuuluvana.

Kysyjän kommentti

Kiitos mielipiteestä :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 29.03.2013 - 22:54

Mikään ei ole niin suvaitsematon kuin vanhanajan kristillisen kasvatuksen saanut ihminen. Jokainen ihminen on laulun arvoinen... lauletaan. Jokainen ihminen on arvokas, oli hän sitten mitä tahansa. Ja miksi nainen olisi huonompi pappi? Yhtälailla hän osaa saarnata, vieläpä tunteellisemmin kuin mies.
Homot, lespot. Jokainen on oikeutettu rakkauteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2013 - 23:34

Ei kuulu sakramenttiin,niin ei kuulu,minkäs teet?Ne ovat aika itsepäisiä ja jukureita nämä orttodoksi papiston jäsenet,sille ei voi mitään.Kaiki me ollaan oikeutettuja rakkauteen,homot,lesbot,transut ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2013 - 07:43

Rakkaus kuuluu kaille ja molemmat vanhempani siunasi haudanlepoon nais pappi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2013 - 11:53

Naispappeus on sallittavaa työpaikka siinä missä muutkin, mutta homoudesta on tullut kova sana nykypäivänä joka ohjelmassa nykyään on.
Ja nyt tulee esim, viidakon tähtöset ja siellä tämä homo Niko Saarela on tässä mukana, alkaa jo tympiä puheet joko on tai ei mutta kärjistetään koko ajan.
Tunnen jopa itse muutaman joten en väheksy mutta alkaa vaan jo kyllästyttää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2013 - 10:12

ortodoksinen arkkipiispa puhuu asiaa,hyvä että 1 kirkko säilyy ennallaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2013 - 11:42

en hyljeksi homoliittoja, mutta taivas varjelkoon, etten enään rakastu johonkun hampaattomaan mummoon ja joudu vaipan vaihtoon avioliittomielessä. Kyllä lähimmäisen rakkaudesta sen tekisin, mutta en papin aamenen sanottua, siis jouduttuani omaishoitajaksi. Tämä on minun kanta ja tosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2013 - 19:13

Ajat muuttuu ja niin pitää muuttua meidänkin kuten myös suotavaa olisi - pappienkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2013 - 19:55

Ajat muuttuvat historian saatossa, niin tulisi myöskin kirkon muuttua.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.04.2013 - 02:42

olkoot papit ja homot miten tykkää, mutta en kyllä itse haluaisi olla kahden koppalakkisen homon ottopoika, eli jätettäisiin nämä lapsiasiat tuonnemmaksi ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2013 - 20:15

Naispappi on ihan ok..isänikin siunasi aikoinaan naispappi..
Homoliitot kyllä hyväksyn..mutta sitä en oikein sulata..jos on lapsia..olkoon sitten homoja tai lespoja....inhottavaa ajatelle jos lapsella samaa sukupuolta..isä ja äiti..tämä on minun kantani asiaan.