Mitä ajattelet Pääsiäisenä?

Yhä vieläkö, aurinko, karkeloit
ilotanssia taivaalla pääsiäisaamun
kuin lapsuuden vuosina?
Kaarlo Sarkia

Avainsanat: pääsiäinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.03.2013 - 10:47

Niitä tavallisia ajatuksia, hyvin arkipäiväisiä. Mitä tekisi ruoaksi, miten perhe voi siellä toisella paikkakunnalla ja meneekö ystävällä hyvin. Minulle niin tavalliset pyhät ja tavalliset ajatukset.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Yksinasuvalla on varmasti aikaa hiljentymisen aikana miettiä kaikkea. Kauniit ajatukset menivät varmasti perille kaikille joita ajattelit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 28.03.2013 - 23:42

eipä tuo pääsiäinen sinänsä mitään ajatuksia tuo, mutta on mahtavaa että näin pitkä vapaa perheen kanssa keskellä "talvea", talviloma vasta toukokuussa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2013 - 23:44

Kun en ole uskonnollinen ihminen,ei ole mitään suhdetta pääsiäiseen muuta kuin pitkää pyhää ja jotenkin alakuloinen olo silloin jo lapsuudesta ja lapsuuden kodista(ei uskonnollinen koti)lähtien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2013 - 06:13

Lähinnä pitkänä vapaapäivien jaksona tämä menee, sen suurempia ajatuksia ei pääsiäinen herätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2013 - 09:35

Uskonnollisessa mielessä pääsiäinen on pyhä pyhien joukossa.Olen auttamattomasti selkeä pakana.Vai kävisikö tähän kohtaa paremmin sana "noita" ? Hih.....
Vähän jopa harmittaa, kun niin monta vapaapäivää (tälläkertaa en ole edes töissä!),eikä kaupat /mitkään putiikit ole auki.Kun kerrankin olisi aikaa niissä vaeltaa.Jottensanoisi turhat pyhät....Mutta vapaata töistä on aina kiva pitää.Sehän on selvä.
Ja niinkuin Amu jo yllä sanoi.Tuntuu hieman lomalta, kun minulla se talvilomakin on vasta siellä toukokuun lopussa :)

Selvyydeksi vielä.Kunnioitan toki kaikkien ihmisten omaa vakaumusta.Jos on uskonnollinen ,niin on.Jokaisella olkoon oma tahto asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2013 - 15:03

Mitäkö ajattelen pääsiäisesti, se on minulle kirkollisista juhlapäivistä tärkein. Jo tuo keskiviikko tuo valtavan painon ja surun tunteen mieleeni. Torstai on se päivä jolloin mielessäni luomakunta on hyvin lähellä Jumalan ratkaisukohtaa ja värit saavat yhä synkemmät olomodot. Kirkossa käydessäni saan todella tuta mitä pääsiäinen on kohdallani. Kiirastorstai-iltana siellä alttari verhotaan mustaan liinaan ja musiikki taukoaa, sekä väki poistuu hiljaisuuden vallitessa pois näkemästä kärsimysnäytelmää.
Mutta Pääsäisaamuna on voitto saatu ja ilomielin riennän laulamaan ja kuuntelemaan sanomaa, kuinka voitto on saatu ja ylösnousseen hauta on tyhjä. Luonto iloitsee ja minä sen mukana, on tapahtunut suuria.
Mitä vanhemmaksi siis tulen, niin pääsiäiseen vie yhä hartaammat ajatukset. Lapset ovat maailmalla, olen yksin ajatusteni kanssa. Olen laittanut pajunkissoihin värikkäitä höyheniä ja pieniä tipuja tepsuttelee vihreällä ruohomatolla, en ole erkaantunut kokonaan tästä maailmasta, vaan vietän kanssanne iloista ja
täyteläistä toivon ja ylösnousemuksen juhlaa. Tälläisiä ovat Sirkan ajatukset nyt näin pitkäperjantain iltapäivällä. Kuljen monet tiet aikaisempiin pääsiäisiin on yksi pitkäperjantai, joka oli minullekin tosi pitkä se oli 31.3.1961, vanhin tyttäreni syntyi silloin pitkäperjantaina 11 tunnin ponnistelujen jälkeen.Samoin kuin silloin valtava riemu täytti sydämeni, myös odotan sen tänäkin pääsiäisenä täyttyvän sillä toivolla ja rakkaudella, jolla meitä on kutsuttu juhlan viettoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2013 - 20:50

Kyllä on arkiset asiat mielessä ja parivuotta sitten tuli mentyä katsomaan Tuomiokirkon eteen kärsimysnäytelmää oli hieno.. mutta miehen kanssa saa olla useamman päivän taas yhdessä kun hänellä on vapaata ja lapsenlapset perheineen käy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2013 - 20:28

Tässä pääsiäisen alkaessa ollut mielessä..että miten pärjään tässä kotona mieheni kanssa..kun kotiutui.
Hyvin olemme tässä pärjänneet..