Mitä olet mieltä koiran vilkkuvasta pannasta,käyttäisitkö koirallasi sellaista?

Avainsanat: koira vilkkuva panta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2013 - 10:59

Meitin piskeillä on aina ollut heijastintaluttimet pimeän aikana.Tai sitten ollaan puettu otuksille ylle heijastinliivit.Tämä nykyinen tykkää pitää liiviä ja taatusti näkyy se päällä.Varmaan paremmin, kuin joku ihminen mustissa (yleensä ilman heijastinta...)
Vilkkuvaa valoa ei ole ollut.Kaiketi toimii patterilla...En usko, että hankin.

Kysyjän kommentti

Minua säälittää koirat kenen kaulassa on vilkkuvapanta,luulis,että se käy ilkeesti koiran silmiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.03.2013 - 21:18

Jos kulkisin koirani kanssa pimeässä ja koirani olisi tumma. Sehän on vähän kuin heijastin ihmisellä.
Mutta.. eikö tavallinen heijastin kaulapannassa olisi siltikin inhimillisempi. Tiedä häntä, koirani on koirien taivaassa eikä ole kertomassa mitä itse pitäisi ajatuksesta että vilkkuvat valot häiritsivät sen tarkkoja silmiään.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.03.2013 - 23:04

miksei sitä voisi syyspimeällä kayttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2013 - 23:37

Meillä ei ole koiraa, mutta jos olisi niin ilman muuta käyttäisin sillä vilkkuvaa valoa pimeällä. Välttämättä en kuitenkaan laittaisi tuota valoa koiran pantaan vaan esim. talutushihnan alkupäähän jossa se ei häiritsisi koiraa millään tavoin. Mielestäni ei ole viisasta jos koiraa taluttellee pimeällä ilman minkäänlaista heijastinta, tai valoa joka auttaa muita tielläkulkioita havavaitsemaan nelijalkaisen otusen monta metriä ennen "pimeää" haukkujaa. Valot ja heijastimet estävät monta turhaa kolaria, koirillakin käytettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2013 - 09:52

Kunhan nyt ensin sen koiran hankin, niin sitten vaan kokeilemaaan vilkkupantaa. Olisi koira paremmin turvassa kun näkyisi hyvin tiellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2013 - 11:06

Vilkkuminen aiheuttaa ainakin minun koiralleni epilepsia kohtauksen joten en taatusti itse moista osta, vaikka musta koira onkin, minulla on heijastin kaulapanta ( jota ei todellakaan näy suuren turkiskaupujsen alta) ja heijastin hihna jossa on vielä normi heijastin roikkumassa yhdessä lenkissä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2013 - 15:23

En ottaisi ihan sillä perusteella, etten sellaista härpätintä kantaisi itsekään kaulassa. Normiheijastin on paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2013 - 18:02

Vilkkuva panta saisi varmaan koiran raivon valtaan, ainakin emäntä hermostuu moisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2013 - 23:40

Pistin kerran meidän sessen kaulaan mun otsalampun,kun oli niin mustaa muutenkin ulkona ja koira tumma schäferpoika.Yks koirankus-ulkoiluttaja sanoi olevan nerokas,mutta mun poika haki koiraa ja kuuli otsalampusta kaulassa,katsoi minua aika pitkään...Miksi?Aika outoa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2013 - 15:11

Jaa enpäs tunne koiran sielunelämää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2013 - 20:38

Mielestäni on häiritseviä vilkkuvat valot..Itse ainakin laitan aina Oskulle heijastinliivin..mikä loistaa todella pimeässä..ja talutus hihnassa roikkuu heijastin..ja tietysti itsellä myös heijastin liivi..