Mämmi vai pasha pääsiäisenä? Jos mämmi, kerman vai maidon vai jonkin muun kera?

Itse teen pashaa, mutta syön mämmiä myös. Mämmi on mielestäni parasta vaniljakastikkeen kanssa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2013 - 22:33

Mämmi ilmanmuuta pääsiäisenä vaniljakastikkeen kanssa...nytkin on jo mämmiä jääkaapissa.
Pienen pashankin voin tehdä jäkiruuaksi.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta! Molemmat todellakin hyvää pääsiäisherkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.03.2013 - 21:59

Ehdottomasti mämmi! Ja vaniljakastiketta päälle.... parasta kuten sanoit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2013 - 22:01

Jos on jossakin PAKKO maistella mämmiä (ei siis kehtaa kieltäytyä) ,niin vaniljakastikkeen kera.En toisaalta ole pashankaan ystävä; en oikein ole minkään pääsiäisherkun kaveri! Kun se lammaskin maistuu aina lampaalta, vaikka missä kahvi-minttu-valkosipuli-kastikkeessa uittaisi :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2013 - 03:16

Mämmi vaniljakastikkeen kera on on paras perinteisistä pääsiäisherkuista. Sitä söisin niistä mieluiten. Tästä huolimatta olen saanut syödä mämmini vuosien varrella useimmiten kermavaahdon kera kohteliaisuudesta poikani toista mummua kohtaan. Tämä ihana muori on tuota hekkuyhdistelmää syöttänyt kaikille läheisilleen niin aina paljon, ettei kenekään meistä ole, hänen luonaan pääsiäislounaalla oltuamme, tehnyt mieli syödä sitä sen jälkeen vielä jossain muualla vanijakastikkeen kera kuin satunnaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2013 - 06:51

Molemmat kelpaa minulle,lauantaina ostettiin mämmiä,eli otettiin vähän ennakkoa.Mämmiä syön kerman kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2013 - 07:57

ehdottomasti mämmi ja kerma, mutta nyt tuon herkun itseltäni jätän myös pois kun mämmiä en voi syödä ilman kermaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2013 - 08:15

no tota noin mämmi ja kerma takkuulla. ai ai...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2013 - 10:25

Kiitos ei mämmiä,sen passaan,mutta pashaa kelpaa ihan sellaisenaan.Kerran olivat Uspenskin katedraalin rouvat tehneet ihanaa pashaa,paikalliset söivät sitä pullan kanssa siis isosta lettipitkosta leikattujen pullasiivujen kanssa,mulle ihan pashaa vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2013 - 12:37

Makunsa puolesta mämmi ja kuohukerma. Valitettavasti vatsani ei oikein sultata tätä herkkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2013 - 18:46

Mämmi kerman kera ja vielä sokeria päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2013 - 19:39

Mämmi, ja ehkä laktoositon kevetkermaloraus päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.03.2013 - 23:03

pasha saattaisi maistua, mämmistä en pidä kovinkaan paljoa, varsinkaan kun en käytä maitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2013 - 15:56

Söin kiintiöni jo kaikki ennne pääsiäistä, kerma ja sokeri.