Miten toimitte hankalien lemmikkien kanssa? Kissani tuhoaa kaiken uuden mitä hankin. Verhot, matot, vaatteet, huonekalut.

Raapimapuu ei kelpaa. Onko tiedossanne mitään hyväksi havaittua konstia?

Avainsanat: kissa tuhoaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.03.2013 - 06:30

Raapimapuut eivät kiinnostaneet meillä kissaa, nahkasohvan kulma sitäkin enemmän, jos Misse-kissa halusi ulos eikä heti päässyt, niin kipitti kiireesti raapimaan sohvan kulmaa, kissa tiesi että sillä konstin varmimmin ulko-ovi aukesi nopeasti, kokeilimme raapispuun päällystämistä kankaalla ja nahkalla - laihoin tuloksin.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta. Taitaa olla sisäkissoilla yleistä tuo tuhoaminen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.03.2013 - 21:42

Tämän kun tietäisi, mutta ainakin jonkinlaisen avun olen saanut leikkaamalla kissojeni kynnet. Siis ei mitään eläinrääkkäystä, vaan kotikissoille ihan ok juttu.

Lisätty: 22.03.2013 - 23:10

JK. Kissoilla on raapimispuut, mutta eivät valitettavasti ole saaneet jättämää sohvaa rauhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.03.2013 - 22:02

Kissasi tahtoo merkata ne, laittaa oman kädenjälkensä niihin.
Kissoista ei niinkään kokemusta, mutta koirat ovat saaneet kovan kotikasvatuksen - ja perille meni.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.03.2013 - 22:46

vaihda se raapimapuu, kokeile erilaisia, lainaa vaikka jostain kokeeksi , meillä on hamppuköyttä kierretty puun ympärille, kissa käy joka päivä sitä raapimassa, puussa on pehmusteella vuorattu alastulolauta, se otetaan mukaan kun kissa menee hoitoon, hyvin on sujunut, ja leikkaa kynnet, kissalta siis ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.03.2013 - 13:07

Raapimapuuhun ei tarvitse kuin ostaa kissanminttu suihke jota siihen suihkutat..

ja toinen vaihtoehto mausteista neilikka jauhe, ripottele tätä kiellettyihin paikkoihin, mutta homma pitää uusia päivittäin..

ja kolmas vaihtoehto lisäksi jos näet itse teossa, pidä suihkepulloa jossa ihan tavallista vettä ja suihkuta kuonon päälle kun on pahan teossa, mutta ei toimi niille kissoille jotka eivät inhoa vettä, minulla nyt sellainen joka päättää välillä pitää koiran vesikipossa pienet pärskeet ja vettä joka puolella kun taputtelee kipan vettä tassuillaan...

Lisätty: 23.03.2013 - 13:08

unohdin mainita, että kissat ovat kovia kiipeilemään verhoissa minulla ollut aina tällaisia kissoja, ostan aina tavallisia puuvillaverhoja ( siis kissankestäviä) nuo hienot hepposet verhot ovat minulla unholassa niinkauan kunnes ei kissaa tuvassa...