Millainen hintataso Saksassa (Berliinissä) on? Euromaa toki, mutta onko halvempaa kuin Suomessa? Ruoka, julkiset, ostokset?

Avainsanat: saksa berliini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.03.2013 - 09:47

Kolme vuotta sitten vietimme Berliinissä viikon. Mielestäni hintataso on hyvin Suomen tasoa, ehkä hitusen edullisempi. Liekö tuosta sitten paljoa muuttunut. Mielenkiintoinen kaupunki joka tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.03.2013 - 10:29

Erittäin mielenkiintoinen ja edelleen vireä kaupunki,jossa paljon nähtävää ja koettavaa.Toissa vuonna hintataso oli minusta ihan ok,Berliini on ollut pitkään suurkaupunki,jossa syö todella hyvin ja kohtalaisella rahalla,mikä minusta pitää paikkansa.Liikkuminen julkisilla on sujuvaa ja sopivan hintaista vrt.Helsinki.Ostoksien tekeminen on jokaisesta itsestään kiinni,no comments.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2013 - 12:15

Joulumarkkinoilla kävin 2012 ja ainakin ravintola ruoka oli halvempaa kuin meillä. Julkinen liikenne on edullisempaa ja 6€ lipulla voi matkustaa rajattomasti 1vrk:n busseissa metrossa ja S-baanalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.03.2013 - 15:21

Taitaa olla jonkun verran Suomea halvempi, meillä kun on niin pahuksen kallista ruuasta lähtien...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.03.2013 - 20:15

En ole maassa käynyt sitten saksanmarkan jälkeen. Lienee hintataso siitä noussut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.03.2013 - 14:18

Kävin joulukuussa Rostockissa ja Lyypekissä joulumarkkinoilla, juustot oli paljon halvempia, ravintolassa ruoka ja viini sekä olut vähän edullisempia, lahjatavarat , korut, lääkkeet samanhintaisia kuin täälläkin, satama myymälässä Travemundessa namit olivat samanhintaisia kuin täälläkin, olut ja siideri näkyivät olevan n. 10 -14 e laatikko, halvat viinit n. 4 e paremmat viinit suomen hintatasoa ja konjakit sekä wiskit suomen hintatasoa. Minä ostelin antiikkiliikkeistä näitä minun keräilytavaroitani, hinta samaa tasoa ja vähän kalliimpaakin mutta sain esineitä joita en suomesta saisi, posliininukkeja rokokoo asuissa. Villeroy & boch tuotteita ostin paljon lahjaksi, 30 % edullisemmin mitä suomesta. Lapsenlapsille ostin merkkivaatteita n. 25 % halvemmalla merkkiliikkeistä mitä täältä turusta. Hyviä mausteita, vähän eksoottisia ostin 400 gr pusseja 3 e, sinappeja eri maakunnista saviruukuissa, ne olivat pahoja, kauniit ruukut sentään jäi, apteekista kannattaa hakea monta putelia OLBAS tippoja, pieni puteli 12 ml maksaa 3-4 e apteekista riippuen, on mainio lääke sisäisesti ja ulkoisesti, flunssaan muutama tippa hunajateehen kurkun käheyteen, samalla sitä teetä nuhaan nuuhkuttaa, vatsassa jotain vaivoja on niin veteen muutama tippa ja 2 krt päivässä juo, lihaksessa jotain särkyä kun on niin pari tippaa sitä levittää niin särky häviää ja moneen muuhun vaivaan auttaa, on tosi hyvä luonnonlääke, oli viimeiset putelit mitä me ostettiin erään ostoskeskuksen apteekista, mutta saksalainen on tehokas ja 30 min päästä sai heiltä sitä taas, 10 putelia sitä tuotiin ja uuden joulumarkkinareissun teemme sitä varten kun puoli sukua sai esimakua hyvästä luonnonlääkkeestä.Minä ostelen aina hintatason mukaan, mieheni joka on täysin terve ostelee luonnonlääkkeitä eri maista, minä taas höppää kaikille perheenjäsenille, aina on jäänyt rahaa ja vaikea se on hintatasoa kertoa kun me kaikki ihmiset ollaan eri asioista kiinnostuneita, joku kyseli tupakan hintoja siellä, en nähnyt kuin automaatteja joista niitä askeja myydään, ei kinnostanut, kaverit tuovat sitä meille 22 e kartonki matkoiltaan toiseen eu maahan.