Miksi jotkut naiset käyttävät erittäin voimakkaita hajuvesiä ja ja hajusteita yleisillä paikoilla?

Saako nainen siitä lisäenergiaa vai onko se vaan jotain itsensä korostamista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2008 - 09:19

Ihan sama asia kun ihminen (joko nainen tai mies) pitää huolta puhtaudesta, ulkonäöstään jne., käy säännöllisesti kampaajalla/parturissa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 09:28

Epäilen hajuveden tuoksun voimakkuuden johtuvan osittain myös siitä, että käyttäjän oma nenä tottuu tuoksuun ja sitä tulee laitettua enemmän. Hajuvesissäkin on myös erilaisia tuoksuja joista toiset ovat "raskaanpia" ja toiset kevyenpiä. Tosin todella voimakas hajuveden tuoksu on kuin isku palleaan vaikka henkilö huolehtisi puhtaudestaan kuinka hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 10:54

Totta on tuo tuo edellä mainittu tottuminenkin. Ihmisen hajuaisti 'puutuu' todella nopeasti. Jos säännöllisesti käyttää jotain hajustetta, niin tunteakseen sen tuoksun itse, 'annostusta' on aina vaan lisättävä. Ympäristöhaitta voi olla tosi suuri.

Toinen inhimillinen tosiasia on, että itsestään epävarmoilla (omasta hyväksytyksi tulemisestaan) on iso riski ylilyönteihin asioissa joilla he luulevat peittävänsä todelliset tai luulotellut puutteensa. Työyhteisössämme on eräs tällainen (saanut liikanimen 'Myrkky' tavastaan käyttää hajuvesiä) ja amatöörispykologian selitys tässä tapauksessa on juuri kompensaatio täysin puuttuvien sosiaalisten taitojen osalta.

Ei muuta voi toivoa, kuin että tällaisille henkilöille löytyisi kaveri, jonka kanssa voi puhua todellisista ongelmista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 12:26

Reviirin merkkaikseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 13:09

miesten painostus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 16:18

Tupakoitsijoilla on yleensä hieman heikompi hajuaisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 20:47

Olen itsekin tuota joskus naisena ajatellut. Itse käytän hyvin harvoin hajuvettä nykyään ja silloinkin tosi vähän. Mulle tulee tosi huono olo voimakkaista hajuvesistä. Kerran yksi hoitoalan naisihminen oli lenkillä, niin jopas tuoksui voimakkaasti hajuvedeltä, olikohan laittanut enempi että hiki ei haise.... Voihan se olla, että hajuaisti tottuu ja tarttee laittaa enempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 23:30

Erittäin hyviä vastauksia.Venäläiset naiset täälläpäin tunnistaa siintä.Mutta tiedän että monelle astmaatikolle se on todellinen ongelma teatterissa tai muussa suljetussa tilaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 08:11

epäilyttää että yrittää peitellä jotain, en innostu, paremminkin päin vastoin