Mitä esittelisit vieraille kotikunnassasi?

Tästä voisi saada jonkunlaisen kuvan Suomen eri kunnista

Lisätty: 11.11.2008 - 01:18

Uskaltakaa vastata vaikka anonyyminä.Tarkoitukseni ei ole paikallistaa ketään, vaan ainoastaan saada jonkunlainen läpileikkaus kotisuomesta.Tai paremminkii täydentää tietojani ja löytää uusia mielenkiintoisia kohteita.

Avainsanat: kotisuomi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2008 - 23:53

Puijon tornin ja sit myö lähettäisiinkin kapakkikierroksille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 00:53

Asun maaseudulla ja täällä riittää metsiä tarvottavaksi. Pyhähäkin kansallispuisto on melko lähellä. Kusiaismäen hiihtoladut ovat rankkoja mestaruuskilpailuihin kelpaavia. Ja uusitussa Aarresaaressa voi harrastaa monia aktiviteettejä uinnin lisäksi.

Mahlun kylässä on Matin tekemä maailmanpatsas ja rakennus, jonka hän rakensi kuningatar Elisabetiä varten. Taiteita voi käydä aistimassa monessa paikassa. Täältä ovat lähtöisin Tapperien taiteilija- veljekset ja Frans Toikkasen kissat taitavat olla jo tunnettuja koko Suomessa. Väinö Rusasen täplämaalaukset ovat myös kysyttyjä.

Tammikuussa tulee paikallisesta maalaislääkäri Kiminkisestä tv-sarja. Kylässämme voi siis harrastaa taiteita (mainitsematta jäi useampi toimiva teatteri, joista työväenteatteri taitaa olla tuotteliain) ja liikuntaa. Joitakin pieniä ravintolan poikasia on, mutta sunnuntaisin auki olevaa ravintolaa keskustassa ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 01:10

Historiaa alkaen hiidenkirnuista, jonne torilta on kivenheiton matka etc

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 09:31

Kotkan uuden merimuseo Vellamon, Langinkosken keisarillisen kalastusmajan ja toivottavasti olisi kesäaika niin kauniin Sapokan ja Meriniemen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 09:37

Historiaa sekä merellisyyden. Vien useimmiten vieraat, etenkin ulkomaalaiset, Suomenlinnaan ja sitetn Kaivopuistoon meren äärelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 11:02

No Helsingistä löytyy sitä virallista esiteltävää useammaksikin päiväksi, minä sen sijaan ottaisin ohjelmaan patikka- tai pyöräretken pitkin Vantaajoen (ja sen ylähaarojen) varsia Vanhankaupunginlahdelta Riihimäelle, tai päin vastoin). Tämä mahdollisuus on uniikkia Euroopassa, 'Urbaania eräretkeilyä, villiä luontoa ja rakennettujen yhteisöjen historiaa ) Olen sen muuten kahdesti jo tehnytkin, hyvällä menestyksellä.

Lisätty: 11.11.2008 - 11:06

ps. Mersulle kiitos vinkistä, kysyin aiemmin mitä Kotkassa voisi tehdä iltapäivän aikana, kävin neuvojesi mukaan katsomassa: Kotkan uuden merimuseo Vellamon, Langinkosken keisarillisen kalastusmajan ja kaiken kruunasi ilallinen Wanhassa Fiskarissa

Lisätty: 11.11.2008 - 11:24

lyhympi versio 'vaelluksta on' Vanhankaupunginlahti - Tikkurila v.v., riippuu paljon vieraan kunnosta ja valmiuksista, ja samat reissut voi myös hienosti tehdä myös meloen ...

Lisätty: 11.11.2008 - 11:25

lyhympi versio 'vaelluksta = lyhyempi verio 'vaelluksesta'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 16:02

täältä löytyy nähtävyyksiä:

www.seinajoki.fi/kulttuuri/n...hteet.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 21:29

meiltä täältä Turusta löytyy paljon hirstoriallisia paikkoja, olimmehan ennen Suomen pääkaupunki, muoti tulee euroopasta ensin tänne , suomen kauneimmat naiset asuvat täällä. turun linna, goottilainen tuomiokirkko , vanhimpia akatemioita molemmilla kotimaisilla kielillä. Aurajoki iltavalaistuksena on sinäänsä jo nähtävyys,Ruokapaikkoja joenvarsi molemmin puolin täyttää sinun vatsasi, Ruoka hallissa voi piipahtaa Suomalaista ja etnistä ruokaa, kahviloita löytyy moneen makuun ja kaikki 1 km säteellä. bussissa voi ostaa turisti lipun jolla saa matkustaa 24 tuntia mielin määrin. Lisäksi apteekki ja käsityöläismuseo, aaltosen taidemuseo.Sillä lipulla pääsee katsomaan myös meidän saaristoa.

Lisätty: 11.11.2008 - 21:32

yöelämä on jo sinänsä eri lukunsa, ja eri nimiset ravintolat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2008 - 11:00

Joutsan nähtävyyksiä: Kirkko, talomuseo, Viherin- ja Myllykoski, taidekeskus Haihatus(avoinna kesällä), Vallaspellon sahtisaunat jne. Kahville kannattaa poiketa nelostien varrella olevaan Karoliinan kahvimyllyyn ja jos tykkää liikkua luonnossa kannattaa mennä Leivonmäen kansallispuistoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 08:15

Helsingin etniset asuinalueet