Temppuileeko teidän kone välillä?

Kone meni minulla jumiin..otin piuhat irti ja käynnistin uudestaan...niin taas pelasi..

Avainsanat: koneen temppuilu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.03.2013 - 01:50

Kyllä se on ikävä kyllä ihan tyypillistä ja varsinkin Windows-koneille, kohta kai autoillekin.
Joskus kannattaa odotta hetken ihan rauhassa, jos vaikka kone selviytyy ongelmistaan itse.
Mutta se uudelleenkäynnistys on hyvä lääke.

Muistuttaisin, että kannattaa käyttää jotain koneen puhdistusohjelmaa, joilla poistaa turhat roskat, sekä tarkistaa ja järjestää rekisterin kunnon.

Itse olen vuosia käyttänyt ongelmitta ihan suomenkielistä CCleaner nykyään versio 3.28.0.1913
www.google.fi/search?q=cclea...=firefox-a

Nyt olen vuoden verran käyttänyt Advanced SystemCare 6 6.1.9.220, sitä ei tietääkseni saa suomenkielisenä, mutta on osoittanut luotettavaksi ja tehokkaksi ja monipuoliseksi koneen toimintakyvyn ylläpitäjäksi monella tavalla.
www.download.fi/tietoturva/h...wscare.cfm
Molemmat ohjelmat toimii ihan oletusasetuksilla, kunhan pikkuisen harkitsee mitä tekee (poistaa).

Lisätty: 16.03.2013 - 11:06

Oletusasetuksilla tarkoitan sitä, että ohjelma toimii sellaisenaan kun se tulee,
älä muuta harkitsemattomasti asetuksia (rukseja ruuduissa).
Eli että noilla oletusasetuksilla ei mitään vahinkoja pitäisi päästä tapahtumaan.
En tosin enään muista mitkä ne alkuasetukset oli ?
Suurin "vahinko" lienee selaimen "Sivuhistorian" pyyhkiytyminen, mutta senkin voi halutessaan estää.

Ohjeita ja keskusteluja löytyy paljon erilaisa
Kuten tässä Sammyn sivuilla:
CCleaner asennus ja peruskäyttö
sammynsivut.com/2009/10/ccle...ytto-opas/

Huomaa, että usein ohjeissa olevat kuvat voivat olla hieman erilaisia.
Kuten Sammylla puhutaan versiosta 2.15 ja nyt on jo käytössä 3.28.

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvistä vinkeistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.03.2013 - 06:56

Kyllä aikaajoin, uudelleenkäynnistyksellä on selvitty tähän asti, puttelle kiitos puhdistusohjelmavinkeistä, täytyy kokeilla niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2013 - 07:11

Kyllä minulla se välillä temppuilee. Käytän joka käytön jälkeen CCleaneria ja pidän poissa kaikenlaiset turhat lataukset. Meillä on lähinnä ongelmana nuo ilmapiuhat, ei vauhti riitä kun koko kadulla on ihmisillä koneet päällä ja vauhti on silloin hidasta ja kone lyö itsessä jumiin, lopetan silloin käytön ja itse kone pääsee jumista pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2013 - 07:21

Miun kone on temppuillut viimeaikoina ihan älyttömästi ja poikani kävi tätä eilen laittamassa ja sanoi,että tämä on vanha väsynyt rakkine,että osta uusi kone,mutta nyt ei ole rahassa varaa,pelaa minkä pelaa ja sillä siisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2013 - 09:28

Kiitos Putte siivousohjelmasta. Mulla kone meni aivan tilttiin vuoden alussa ja jouduin viemään potilaan tohtorille. Kuntoon tuli, mutta hintavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.03.2013 - 09:36

Pöytäkone temppuili aikansa ja sitten sanoi sopimuksen irti. Olen ollut nyt miniläppärin varassa jo muutaman kuukauden. Välillä tämäkin temppuilee. Silloin yleensä suljen koneen, ja avaan uudellleen ja taas toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.03.2013 - 10:00

Tuo on hyväksi havaittu toimenpide melkeimpä laitteessa kuin laitteissa. Seuraavaksi onkin sitten nyrkki. Jos nuo ei auta - silloin Helpsonin väki auttaa. Ainakin meille tulee niitä sähköpiikkejä, jotka laukeaa tekemällä juuri kuten sinä teit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2013 - 10:07

Temppuileehan tuo aika-ajoin niinkuin kuka tahansa teini-ikään päässyt. Onneksemme ja iloksemme emme ole vielä joutuneet turvautumaan näiden temppuilemisten vuoksi ulkopuoliseen asiantuntia-apuun, vaan olemme pystyneet hoitamaan teini-ikäisemme omin kotikonsteimme harmittomaksi omaksi itsekseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2013 - 12:00

Kone ei temppuile vaan yhteydet,täällä keskellä stadia,joskus kaapeliyhteydet ns.katki,mutta onneksi ei usein.Kone(mun MAC) toimii mallikkaasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2013 - 17:59

juu tulee kyllä aika ajoin, mutta puhdistan säännöllisesti koneeni viruksilta niin toimii taas jonkun aikaa moitteettomasti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2013 - 20:42

voi Putte tule päiväksi laittamaan minun koneeni kohdalleen. Kone ei ehkä temppuiel, mutta sen käytäjä on väärässä roolissa.