Oletteko samaa mieltä näistä tilastoista?Kokemuksia?

www.iltalehti.fi/matkajutut/...6_ma.shtml

Avainsanat: ystävälliset ja vihamieliset maat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.03.2013 - 11:08

Enpä ole noissa kohteissä käynyt..
Mutta Egyptin Hotellin 1 portieeri kiusasi minua viikon, kunnes tajusin että siellä monilla kova Venäläisviha ja etu nimeni kun on Katja (Venäläinen nimi) ja kaikki alkoi heti hotelliin astuessani passeista, hän ei antanut passiani takaisin pyysin useaan otteeseen ( hän ei antanut kenenkään muun palvella minua) ennen kuin Finnmatkojen matkaopas pyysi sitä niin tuli sekunnissa, hän varmaan pohti kummastellen kun minulla oli Suomalainen passi..
Ja kiusaaminen jatkui koko viikon joka asiassa, olimme ostaneet egyptiläiseen iltaan liput ja hän sotki jo sen asian halusimme mennä sinne toisella viikolla ja hän oikein mulkkas sen siihen kohtaan kun menimme Kairoon jonka lähtöaika oli klo 2 yöllä.
No sinne kun menimme oli kivasti järjestänyt tuon asian siihen kuului ruoka, mutta meille ei annettu minkään valtakunnan juomaa millään tavalla ei edes ostaen.
Mähän räjähdin todella ja sanoin ukolle että nyt riitti ja ennenkuin ohjelma alkoi suuntasimme takaisin hotelliin. Sieltä tuli soitto hotelliin että olimme karanneet ( niin tuiki ystävällisestä paikasta).
Hotellin johtaja tuli välittömästi luokseni, en halunnut nähdä yhtäkään ihmistä henkilökunnasta. Karjasin suurella huudolla EI ja menimme suoraan huoneeseemme, odottamaan tuota klo 2 jolloin matka alkaa Kairoon, eihän mun nukkumisesta mitään tullut itkin naamani punaiseksi ja siinä vaiheessa vasta tajusin että kaikki on mun etunimestä kiinni ja siitä yhdestä ihmisestä..
Meillä oli siis vielä viikko aikaa olla siellä Kairon jälkeen pyysin Finnmatkan oppaalta jotta järjestäisi meidät kotiin viikko riitti mulle todella..
No siitä sitten Finnmatkat korvasivat siten tuon viikon jotta päästiin Hard Rock Kafeen syömään illalliset, ja Hotellin johtajalle kerrottiin kuka kiusasi minua koko viikon, näytin tuon miehen joka oli työssä juuri silloin, hänet poistettiin muutamaksi päivää ( tuli lähtöpäivänä takaisin, sain varkain kuvattua tuon kiusaajan muistoksi).
Ja hotellin johtaja maksoi tuon Egyptiläisen illan takaisin ja aina kun oli asiaa niin hän palveli minua tuon loppu viikon, joten toinen viikko hotellissa oli siis OK...

Kysyjän kommentti

No onpa teillä ollut kokemus! Koskaan ei ole kohdalle matkustellessa vastaavaa sattunut....Kiitos vastauksesta!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.03.2013 - 19:04

Olen noista ns. vihamielisistä maista vieraillut Venäjällä, Latviassa, Slovakiassa ja Mongoliassa, enkä missään niistä ole suuremmin vihamielisyyttä kokenyt, ainakaan suuremmassa mitassa ainahan joka paikassa löytyy joku, joka ei halua turisteja nurkilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2013 - 21:34

Itse en ole missään maassa vihamielisyyttä kokenut.
Voihan tuo pitää paikkansa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2013 - 22:36

Eipä juurikaan kokemuksia vihamielisistä maista. Bulgariassa olen käynyt 1972. En ainakaan silloin lapsosena huomannut vihamielisyyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.03.2013 - 09:42

En ole noissa kohteissa käynyt. Mutta uskon edelleen siihen vahvasti, että oma käytökseni vaikuttaa siihen mitä saan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2013 - 20:53

Eipä ole paljon matkustellut,että voisin kehua tai haukkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2013 - 17:08

Mikään maa ei ole kyllä jäänyt mieleen kokonaisuudessaan vihamielisenä tai muuten epämiellyttävänä. Kyse on ennemminkin ollut huonosti palvelevasta yksittäisestä ravintolasta, hotellista tms.