Nyt Napsu-ompelijat,mitä ompelukonetta perustoiminnoilla suositteletten?Zikzak,ommel joustavalla kankaalle,vapaavarsi yms.

Olen aika aloittelija,mutta en halua mitään rimpulaa vaan kevyehkön,kätevän ompelukoneen hommiin.Kiitos kommenteista!

Avainsanat: omppelukone perustoiminnat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.03.2013 - 16:19

Äitini on ompelija.Hänellä ongelmana, ettei nykyiset koneet tahdo kestää.Liian heppoisia ja vailla kunnon ohjelmia.Äiti korjautti juuri parhaan koneensa,koska se ei tehnyt enää napinläveä kunnolla;maksoi uuden koneen verran se osa.Kone on iso ja vanha,eikä niitä enää edes tehdä.
Älä osta kevyttä konetta;ei kestä.Kuuntele myyjää.Kysy esim.konekorjausliikkeestä,mitä sinulle suosittelisivat.Kannattaa aloittelijankin ostaa heti alkuun oikeanlainen ja kestävä kone.Merkeistä en osaa sanoa mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.03.2013 - 13:02

Kevyehkön. Siinä tökkäsi heti minun suositus. Minulla on ihan perusompelukone, jonka runko on rautaa. No, huollatin sen kerran ja korjaaja sanoi, että rautakone on paras. Nykyään niitä ei vaan tahdo saada, koska kaikki ovat muovirunkoisia ja jos niihin tulee joku vika, ei kannata korjauttaa, vaan ostaa uusi. Eli kertakäyttökamaa . Mutta rautarunko kestää. Vähän enemmän se painaa, mutta on melkein ikuinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.03.2013 - 19:25

Tukeva kone, perustoiminnoilla, niillä pärjää kotiompelija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.03.2013 - 19:36

Entinen perustoimikone hajosi. Samat on aatokset, että kone pitäisi hankkia. Menen joskus kauppaan kyselemään mikä sopisi suoran sauman ompelijalle. Mene sinäkin rohkeasti kysymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2013 - 09:31

perusompelukone on jykevä ja hyvä minulla iänikuinen Eva ja aina toimii.. taitaa jo olla antiikki iässä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.03.2013 - 22:43

Käyttämättömänä makailee uusi Bernina. Joskus ompelin itselleni paljonkin vaatteita - lähinnä juhla- ja discomenoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2013 - 00:12

Eva ompelukone on minua hyvin palvellut..oli halpa,kun ostin..Sen mitä konetta tarvin toimii hyvin..pakko olla jonkinlainen ompelukone..siitä saa sixsakit ja jousto-omeleet..
Äidin vanha singer on kyllä tallessa..mutta sitä en ole käyttänyt..on vain koristuksena meidän huushollissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.03.2013 - 09:36

Itselläni on Brother PS-33. Peruskone, jossa tarvittavat ominaisuudet ja hieman herkkuja. Vanha jo iältään, mutta nuori vielä toiminnassaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.03.2013 - 21:05

Neula ja lanka vapaalla kädellä.