Mitä tarkoittaa Farmari kun puhutaan autoista?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2008 - 21:39

Luulisin, että tulee sanasta farmi/tila, eli tila-auto...noin niinkuin vapaasti suomennettuna meikäläisittäin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 21:48

lähinnä tavarankuljetukseen käytetty auto, jossa iso tavaratila. on umpifarmareita sekä avolavafarmareita. sillä voi kuljettaa myös 2-4 henkilöä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 22:13

Sellainen laulu on jossain että farmarit ne pelloillaan kylvää ja kyökkii. Viitaiskohan johonkin Amerikan pelto ihmisiin ja maanviljelijöihin.

Lähteet:
Joku tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 22:15

Mielestäni tila-auto on sellainen johon mahtuu yli 5 henkilöä matkatavaroineen ja farmari kuten brita mainitsi, mutta ei välttämättä aina tavarankujetukseen.voi olla iso koira tai lapsiperheen ajoneuvo joilla on paljon kuljetettavaa mukanaan.harrastusvälineitä ym. no en tiedä onko sillä mitään eroa edellisiin vastauksiin.Sanotaan että henkilöautoa tilavampi ajoneuvo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 22:18

Farmari on auton korimallin nimitys, joka tarkoittaa koria, missä katto jatkuu miltei korin perään saakka. Suomalainen kutsuu tätä farmariksi, mutta muitakin nimityksiä käytetään. Korimallissa on monikäyttöiset sisätilat ja yleensä tavaratilat saadaan farmareissa suuremmiksi kuin muissa malleissa.

Eri automerkkien nimityksiä farmariautomalleista:

Avant (Audi)
Break (Citroën, Renault)
Caravan ja Voyager, nykyisin vain Wagon (Opel)
Combi (Škoda)
Estate (Jaguar)
Kartano (ei valmistajan virallisesti käyttämä nimi)(Volvo)
Sportcombi (Saab)
Sportwagon (Alfa Romeo, Mazda, Volvo)
Station Wagon (Chevrolet, Pontiac, Subaru)
STW (lyhenne Station Wagonista)
SW (Kia, Peugeot (Wagon osassa malleista))
Touring (BMW, Chrysler)
Traveller (Nissan)
V-sarja (Volvo)
Variant (Volkswagen)
Vario (SEAT)
Wagon (Ford, Saab, Toyota, Peugeot (SW:n lisäksi))
Weekend (Fiat)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 01:13

Ennen korjattiin heiniä farmarilla, nopeaa toimintaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2008 - 08:18

no sitä kuskia