Missä maassa junalla matkustaminen on ollut parasta?

Miksi näin?

Avainsanat: matkustaa junalla

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 10.03.2013 - 17:11

lontoossa joutuu käyttämään junia jo kaupungin laajuuden takia, oli mielenkiintoista katsella maisemia kun päivittäin menimme junalla keskustaan, (on muuten monien lontoolaisten takapihat kuin kaatopaikkoja, ei näytä ollenkaan samalta kuin telkkarissa). illalla sitten takaisin asunnolle, illalla ei tosin nähnyt enää niitä maisemia ;)

Kysyjän kommentti

Englannin rautatiet! Ah mitkä maisemat! Kiitos vastauksestasi :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.03.2013 - 12:55

Thaimaassa ja Sisiliassa on tullut junalla siirryttyä paikasta toiseen, mutta parhaimmasta no Sisiliassa oli nopein vaihtoehto kuin matkustaa eri kaupunkeihin linja autolla ( lähdimme aamulla aikaisin ja tulimme illaksi takaisin).
Thaimaahan mennessämme valitsimme tuon yöjunan joka vei meidät ensimmäiseen kohteeseen Koh samuille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.03.2013 - 18:54

Yöjuna Intiassa matkalla Orchasta Varanasiin, jos ei ihan parasta, niin ainakin ikimuistoista. Konnari pisti turistit allekirjoittamaan illalla lapun, että olemme kyydissä omalla vastuulla, kielsi ottamaan keneltäkään matkaajalta mitään syötävää tai juotavaa ( ei olisi ollut tällaista aikomustakaan), rinkat sidoimme teräsketjulla makuulavitsaan kiinni, ja paneuduimme yöpuulle kuuden lavitsan loosissa. Perille päästiin ilman kommelluksia, tosin ei kovin hyvin levänneinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.03.2013 - 10:05

Täällä rakkaassa kotimaassa, ja miksikö. No siksi kun en ole muualla junalla kulkenut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.03.2013 - 13:17

Euroopan läpi pääsee tyylikkäästi pikaisilla junilla,Japanissa viuhahtavalla luotijunalla,esim.matka Hgistä Ouluun sujui muutamassa tunnissa siis Tokio-Kioto,Fuji-vuori vain viuhahti ohi,ei pahemmin maisemia nähnyt vauhdin takia ja asemalla pysähtyi millilleen merkatulle paikalle,tosi siistii!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2013 - 00:27

Ei ole kokemusta, mutta tahtoisin vielä kokea Sveitsin rautateiden "Panorama" -reittejä kesällä. Vuosia sitten tuli TV:stä jollain kanavalla sellainen sarja joka esitteli niitä.
Autolla olen ajellut Sveitsissä, mutta ajanpuutteen takia tuli pysyteltyä liikaa pääteillä, eikä niiltä näe kovin paljoa maisemia, pitäisi olla aikaa poiketa vuoristoteille.
www.swisstravelsystem.com/en...tes-1.html
Kartta www.alleuroperail.com/eurora...nd-map.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.03.2013 - 10:04

Suomessa valtion tarjoama matka Turusta Lohtajalle.. armeijan harmaissa. Eikä ole tullut muualla junailtua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.03.2013 - 12:01

Ehdottomasti Suomessa! Ja paras junareitti on Äidin luo! Mutta matkustinpa junalla Vaasasta (15.30) Helsinkiin (23.30), juna raahasi perässä vankivaunuja ja niitä iänikuisia puuvaunuja, joihin sai myös mennä istumaan, niitä siirrettiin Pasilaan. Parin kilometrin kolkutuksen jälkeen olin varma, että siellä vankivaunussakin oli pehmeämpää matkustaa..!