Katsotteko tavaroita ostaessanne niiden ekologisuutta ja miten jätettä tulisi vähemmän huusholliin ?

Minä monesti jätän kaupan pakkauspöydän vieressä olevaan roskikseen turhat kääreet , ja Liptonin kartio teepussit ovat pannassa meillä, 2 vuoden maatumattomat teepussit pyörii kukkapenkeissäni kun mieheni niitä komposti astiaan laittoi, 2vuotta ja 2 pussia päivässä, on paljon niitä pusseja minun noukittavana , vaihdoimme reilunkaupan teehen ja monia muita artikkeleita samoin. Ne Liptonin teepussit ovat muovia.

Avainsanat: tuotteiden ekologisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.03.2013 - 11:06

Eipä pahemmin tule katsottua, olen vain tuuminut kun kaupasta tuo kassin ruokaa niin kaksi kassia menee roskiin..
Hävettä oikein myöntää..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.03.2013 - 11:08

Aina kuin suinkin vain voin. Lihat ja leikkeleet ostan pakkaamattomana suoraan tiskiltä. Yritän kierrättää myös mahdollisimman paljon ja välttää ostamasta ihan höpöjuttuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.03.2013 - 13:19

Ei tule katsottua, ja sen kyllä huomaa roskamäärästä mitä saa raahata jätekatokseen jatkuvasti, ihan riesaksi asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2013 - 14:23

Kesäisin varsinkin huomaa, kuinka kaikenmaailman pakkausmateriaalit(lähinnä muoviset) täyttää roska astian.Talvella ei niinkään...Kai se on se grillikausi...
Meillä pahvit poltetaan takassa.Muutenkin ainakin jonkinlaista kierrätyksen yritystä....Mutta enemmin voisi luonnon hyväksi vielä tehdä.
Heh...Liptonin tee on NIIN kitkerää, ettei sitä muutenkan voi ostaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 06.03.2013 - 18:46

eipä tule katsottua, liekö valintani aina se halvin johon ei ole raaskittu kunnon pakkausta edes laittaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.03.2013 - 18:52

empä varmaan, sillä jätettä vietäessä sen huomaa miten paljon on törkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.03.2013 - 21:46

En todellakaan. Osa roskiin ja osa uuniin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2013 - 00:13

Enpä katso. Vaikka pitäisi en yksinkertaisesti jaksa rueta kaupassa pukamaan joidenkin tuotteiden ympärillä olevia turhia kääreitä ja viskomaan niitä kaupan omiin roska-astioihin. Mielummin vien roskat vasta kotona, lajittelun jälkeen, eri jäteastioihin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2013 - 07:04

Yritän katsoa, jo yhden hengen taloudessa tulee melkoinen määrä jätettä, kaupassa tosin en rupea pakkauksia purkamaan, mutta ylimääräisiä muovipusseja en anna laittaa, esim. jugurteille, niitähän aina kassalla tarjotaan.