Tiedättekö miten naapurinne voi? Tarvitseeeko hän ehkä apua päivittäiseen elämiseensä tai onko seuraa vaille?

Kerrostaloissa tällaisia ihmisiä on paljon, kukaan ei auta eikä kukaan ole kiinnostunut.

Avainsanat: naapuri apu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.03.2013 - 00:22

Naapurini ovat hyvää päivää -tuttuja. En siis tiedä miten heillä menee. Mutta en usko heidänkään paljoa päätään vaivaavan takiani. Sellaiseksi tämä elämä on mennyt, valitettavaa.

Kysyjän kommentti

Totta puhut, ja kiitos vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.03.2013 - 23:34

Meillä kerrostalon rapussa asuu 9 ihmiskuntaa. Olemme kaikki tuttuja toisillemme, hyvät huomenet aina vaihdetaan.Huoltomiesten kanssa myös! Ja kyllä meillä kysytään ja apua annetaan, mutta usein se kysyjä on vaan niin häveliäs, ettei kehtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2013 - 23:43

Meidän tiellä on noin 20 taloa ja kaikki tuntevat toisensa.Kukaan ei taatusti jää yksin tai pulaan.Kaveria autetaan mäessä.En tiedä, onko tämä kuinka yleistä...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.03.2013 - 02:36

eipä ole aavistustakaan kuinka naapurit voivat, päällepäin ainakin ihan ok:lta näyttää, ollaan aika tuoreita asukkaita täällä, joten ei voi vielä ihan varmaa sanoa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2013 - 06:03

Asun pienkerrostalossa, hyvänpäiväntuttuja ollaan,voinnista tai seurantarpeesta en osaa sanoa. Harvoin loppujen lopuksi keneenkään törmää, töihin lähtiessä, töistä tullessa tai lenkille lähtiessä saattaa joskus johonkuhun törmätä. Muutaman asukkaan kanssa vaihdamme naistenlehtiä luettavaksi. Keväisin on pidetty pihatalkoot, joihin porukka on aika hyvin osallistunut. Kukin vointinsa mukaan. Mutta eihän enää samanlaista naapureiden yhteisöllisyyttä ole kuin lapsuudenajoiltani muistan.... valitettavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2013 - 09:45

Kyllä tiesin,seinänaapurimme joka kuoli viime syksynä. Soitti aina ovikelloamme yöllä tai päivällä, soitin usein ambulanssia ja taksia hänelle 3 vuotta tuli häntä autettua ( hän oli kuuromykkä, joten ei omistanut puhelinta ja voinut soittaa).
Hänen tilalleen muuttanutta en ole vilaustakaan nähnyt, mutta on nuori koska kerran törmäsin hänen äitiinsä.
Ja muutkin naapurit tunnen todella hyvin, asumme sellaisessa talossa jossa asuu joko vanhuksia tai nuoria opiskelijoita meidän ikäisiä ei tästä pahemmin löydy.
Ja tulee nuorten kuin vanhusten kanssa juteltua aina kun ulos astun...

Lisätty: 03.03.2013 - 09:47

Unohdin mainita että mies taas auttoi yläkerran pappaa 2vuotta joka usein tippui tuolista tai sängystä ( hänkin on jo pois ja vaimo alkaa jo olla myös huonossa jamassa muistinsa kanssa).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2013 - 10:17

Tarkemmin en naapuriamme tunne, mutta aina on apua annettu kun on pyydetty ja olemme myös sitä saaneet. Aikanaan kun lasten avaimet oli jääneet kotiin, saivat käydä naapurista soittamassa töihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2013 - 10:41

Naapurissa käyn aina välilä iltaa istumassa yksinäisen vanhuksen seurana..vien samalla lehdet mitä olen lukenut..on hänella silloin aina illan piristys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.03.2013 - 15:02

Talossamme asuu vain melkein vanhuksia, kyllä se niin on, että hävetä saan, en mene kyselemään kuis pärjäät. autan jos pyydetään ja pystyn. Kyllä minua auttoi koko rapun väki kun infarktin sain tuolla rapussa ja ehdin huutaa apua, ennenkö maailma pimeni. Kiitokseksi vein kaffee paketin kun tulin kotiin vastapäiselle asunnon rouvalle, hänellä on sydänsairasmies ja hän tiesi miten toimia ennenkö ambulanssi saatiin paikalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.03.2013 - 12:52

Taloyhtiömme on pieni ja sen verran tiedän naapureistani, etteivät ole yksinäisiä tai avun tarpeessa. Hyvin mukavaa porukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.03.2013 - 12:50

Tässä talossa on jokaisella asukkaalla ( paitsi minulla ja koirallani) turvaranneke. Esperi ( www.esperi.fi/ ) ja ambulanssit sekä kotipalvelu juoksentelevat ja ajelevat edestakaisin auttamassa milloin ketäkin asukasta, yötä päivää!