Tunnistatko itsesi?Onko sitä tavaraa liikaa? Tarvitsetko varmasti kaiken?

www.iltalehti.fi/asuminen/20...9_an.shtml

Avainsanat: hamstraus ylimääräistä tavaraa nurkissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.03.2013 - 13:19

Turhaa tavaraa on todellakin kertynyt vuosien saatossa, vaikka muutama muuttokin on sitä karsinut. Olen pikkuhiljaa käynyt kaappeja läpi ja vienyt hyväkuntoisia vaatteita UFF:ään. Kukkaruukut on pistetty kierrätykseen viimeisen kasvin myötä.

Kysyjän kommentti

Sinäpä olet sitten esimerkkinä ainakin minulle! Kiitos vastauksestasi :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.03.2013 - 18:48

Voi kyylä sitä on paljon ylimääräistä rääsää kertynyt vosikymmenien aikana. Nyt kun matka vielä jatkuu ja tilat pienenevät on hävitettävä tavaraa krotiilinkyyneleet silmissä.
ehä niitä ei ole ihan hamstrattu, mutta kertynyt vain, tavittu joskus, mutta ei heitä hukata kun ei tarvi enään.
en tarvi kaikkea tunnustan, vaika sanotaan, että 10 vuoden kuluessa ihminen tarvitsee kaikkea siitä, mitä on laittanut sivuun. Ainoa hamstraus on vielä kukkalaitteet ja arkku. Hautaustestamentin ja hoitotahdon olen tehnyt. Tässä tärkein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2013 - 18:50

On tainnut meidän huushollin käydä koluamassa tämä tutkija, vaikuttaa niin tutulta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2013 - 18:56

Jos hamstraajaksi katsotaan henkilö jonka kodissa on 1)muovipusseja enenpi kuin se yksi kulahtanut koska sillä yhdellä ei kaupasta ruokia kotiin kanna eikä joka kerta viitsisi maksaa uusista pusseista, 2) kukkaruukkuja muutama ylimääräinen kasvien mahdollista pienemmistä ruukuista uloskasvamista silmälläpitäen, 2) serviettejä pari pakettia viime joululta jäänteenä kun kaikki vieraaksi kutsutut ei päässseetkään meillä käymään, 3) muovirasioita muutama ylimääräinen koska tiedän ettei pakkasessa olevat kestä enää uutta käyttöä ja 4) joka ostaa pesuaineensa mielummin tarjouksesta kuin maksaa niistä täyden hinnan vaikka kotona olisi jo yksi samaa lajia, niin sitten ole hamstraaja ja mieluusti olenkin. Muuten tavaroita ei meillä ole liikaa, ei ainakaan jos ukkooni on uskomista. Hänen mielestään heitän kamaa toisinaan pois turhankin innokkaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.03.2013 - 19:19

Mitään en varsinaisesti hamstraa, mutta tähän ikään mennessä on kertynyt tavaraa, eikä ole tullut heitettyä pois turhia. Sen myönnän, että liikaa on yhtä jos toista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.03.2013 - 21:46

Kaikki on tarpeellista - varsinkin heti kohta kun on pois heittänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.03.2013 - 08:30

Minä joka keraan jos mitä niin taatusti on tavaraa liikaa, mutta aina kun kyllästyn johonkin keräykseen myyn taas eteenpäin ja otan uuden keräyksen että näin mennään..