On tullut käytyä lääkärissä ja kokeissa?

Lääkäri ei määrännyt minulle vielä verenpaine lääkkeitä vaan lääkärin määrämät laihdutus lääkkeet, ja antoi minulle kovat sanomiset mitä saan syödä tai käyttää. Särkylääkette käytän noin 3 pilleriä vuodessa joten siitä ei voi johtua nuo huimaukset.
Stressiä minulla on sen myönnän, vanhemmistani, joiden asioiden hoitamiseen meni taas puolipäivää.
Mutta salmiakki on mun lempikarkeistani ne pois.
Tiistaista asti ollut siis laihdutuskuurilla, on tuplasti vahvempaa kuin apteekissa myytävät Alli pillerit joiden kanssa tiputin pari vuotta sitten puolessa vuodessa 25 kiloa.
minun verenpaineeni oli tiistaina 182 / 111
tänään mitattuna 174 / 106
ja lenkillä käyty tiistaista asti 2 pitkää lenkkiä ja ruokavalio siis muuttunut täysin, ja tänään en edes huimaamista huomannut.
Pari kolme viikkoa olen sängystä ylös noustessani pitänyt seinistä kiinni kun huippaa niin pahuksesti. Lääkäri lupasi soittaa 15 päivä ja nyt mittailen verenpainettani pari kertaa viikossa niin isäni kuin kälyni luona. Pahus vaaka on hajonnut joten sen osto tulee lähiaikoina.
Itselläni on koko ikäni ollut alhainen verenpaine ja nyt pompannut korkeaan paineeseen.
Kärsiikö joku teistä korkeaa verenpainetta olis kiva saada myös muita neuvoja sen laskemiseksi.

Lisätty: 28.02.2013 - 15:08

ja jos en ole siihen mennessä verenpainettani saanut alas niin määrää noita verenpainelääkkeitä minulle!
Olin eilen sydänfilmissä ja jos mitä kokeita otettiin useaan putkiloon verta...

Lisätty: 01.03.2013 - 07:49

Tupakointia vähentänyt noin puolet ja sen tilalle olen popsinut kuivattuja aprikooseja..
Alkoholia kohtuudella, oluen kuin siiderin ystävä en pahemmin ole mutta valkkari on suosikki..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.02.2013 - 18:45

Hienoa Toffe, että tulit esiin verenpaineesi kanssa. Kyllä siihen paljon vaikuttaa painonpudotus muun muassa. Minulla oli verenpainetta ym. liitännäisjuttuja, söin lääkkeitä. Mutta painoa oli reilusti . aloin pudottamaan sitä sauvakävelyllä, ruokavaliolla ja 2 vuoden aikana paino putosi 27 kg, ja tiedäks, myös verenpaine laski. Silti syön pienempiä annoksia verenp.lääkettä, kun on tuo sepelvaltimotauti, ollut aivo-, ja sydän infarktit. Samoin kolesterolini on kuulemma ihanne lukemissa, mutta kun tuo infa oli, niin lääkäri piti hyvänä, että otan kolesterolilääkkeen, se sulattaa niitä rasvapalleroita suonissa.
En uskaltanut mitään noita alleja käyttää kun minulla on eteisvärinä ja marevan siihen, niin on kielletty kaikki ylimääräinen lisä, mikä vaikuttaa veren vahvuuteen.
ei muuta kuin liikettä ja ravintoa sopivasti, makea tietysti minimiin, mutta älä nyt mitään taakkaa ota itsellesi, se nostaa myös verenp. Stressi on yllättävä haittatekijä myös. Kiiruhda hitaasti, mitään poppakonsteja ei ole painonpudotukseen, vaikka sitä tahtoo hermostus kun ei se viisari värähdä nopeasti alas. Mutta hiljaa hyvää tulee. Toivon Sinulle kestävyyttä ja lujuutta, urakkaa on, mutta selviät varmasti. Alkoholia et varmaankaan käytä yli ymmärryksen ja tupakka on myös myrkkyä. Minäkin jätin alkoholin kokonaan pois 7 vuotta sitten ja tupakkaa en ole polttanut koskaan. Joten tsemppiä Toffee, pidän varpaanikin pystyssä puolestasi.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille ja nyt on vihreä teekin iltapalaln aikaan.. joten olen ottanut teiltä jokaiselta hieman oppia...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 28.02.2013 - 21:46

Hienoa - lukemat puhuvat puolestasi. Tsemppiä, paineet laskee ja kunto nousee, hyvä juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.03.2013 - 08:17

Minulla on ollut aina alhainen verenpaine ja kun tuli nämä 20 kg ylipainoa niin verenpaine nousi, käytän diurex nesteenpoistolääkettä. Olen nyt pari viikkoa juonut vahvaa vihreää teetä litran vrk ja verenpaineeni on nyt aivan normaali eli n. 134/83 ei ole näin alhainen ollut vuosiin, en nyt ole ottanut verenpainelääkettä ollenkaan, teetä vain lipitän ja tarkkailen sitä painetta, vähän dieettiä myös pidän, namit on pysyneet kaupasssa jo 3 kk ja muut herkut, 4kg on paino pudonnut, yleensä joka talvi on tullut 2-3 kg lisäpainoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.03.2013 - 19:26

Paineet ja paino putoaa, kun syö mahdollisimman vähän hiilihydraatteja. Paljon kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä. Itse käytän leivän päällä Pro Activaa, Beceliä tai Benecolia. Näillä ohjeilla omat verenpaineeni ovat laskeneet. Nykyään ovat 125/75 paikkeilla. Vaihtelee paljon pienissä rajoissa, mutta niinhän verenpaine tekee. Liikuntaa ei pidä unohtaa. Itse harrastan vain kävelyä.