Iltapäivälehtien lööpit huutavat,että syömme liikaa lihaa.Mitä mieltä asiasta?

Avainsanat: liikaa lihaa sairautta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.02.2013 - 08:39

Meillä kyllä syödään lihaa melkein päivittäin,kalaa syömme harvoin,kun kala on kalliimpaa,kun liha ja liha on ruokasampaa.

Kysyjän kommentti

Kyllähän se niin on, että sitä syö mieluusti, josta nälkä lähtee... Kiitos :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.02.2013 - 13:40

Kyllähän se valitettavasti pitää monen kohdalla paikkansa, että lihaa tulee syötyä liikaa, varsinkin jos ja kun mukaan laskee myös kananlihan, tuon ravinto-opillisesti terveinmäksi katsottavan lihatuotteen. Kalaa meidän itsekunkin pitäisi ehdottomasti syödä kasvisten, hedelmien, marjojen ja vihannesten ohella nykyistä paljon paljon enempi. Näin se vaan on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 14:47

Monien kohdalla pitää kyllä paikkaansa, itsekin syön lihaa mutta kumminkin normaalikulutuksella.
Kalaa tulee syötyä pari kertaa viikossa ( lohta) ja kana ja jauheliha on kyllä useammin pöydässä, kummastakin saa tehtyä jos useampaakin sorttia ruokaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 15:54

Uunissa juuri porisee kastikkeessa kulmapaistipihvit. Niitä tässä vesi kielellä odotellaan. Lihaa tulee syötyä enemmän kuin kalaa, jota laitan vähintäänkin kerran viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 17:26

entisenä kasvissyöjänä olen lisännyt ruokavaliooni lihaa, mutta kohtuullisessa määrin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.02.2013 - 18:11

Huutakoot pois - kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Minä syön silloin kun mieleni tekevi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 20:02

ktyllä se niin ainakin omalla kohdallani. Liha on ainoa sellainen tuoka joss on proteiiniä, en enään karpaa sanan varninaisessa merkityksessä, siitä saa nomia tuokia, ja lykkää vai uunnin ja sipulu sekaan ja suolaa se on siinä..ei monimutkaisia riuokia yksinäinen vänha ihminen halua enään laittaa.

Lisätty: 26.02.2013 - 18:04

Voi hyvät hyssykät , pyyhkäiskää nyt se minun vastaukseni pois, eihän siitä saa selvää kirjanoppineetkaan.

Lisätty: 26.02.2013 - 18:04

Voi hyvät hyssykät , pyyhkäiskää nyt se minun vastaukseni pois, eihän siitä saa selvää kirjanoppineetkaan.

Lähteet:
opioidien sotkemat kirjaimet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.02.2013 - 21:57

Muista en tiedä, mutta omalla kohdallani voin sanoa että liikaa en syö. Lihaa syön noin kerran viikossa, riippuen missä ruoassa sitä on. Pihvinä kerran kuussa mutta jos jauhelihakeittoa, niin kolmekin päivää sitä syön. Enempi syön kalaa, kanaa ja vihanneksia. Ja miksi ihmeessä jotain tutkijoita voi kiinnostaa kuinka paljon kukakin syö ja mitä. Jokainen syö mitä haluaa ja millä pärjää. Olkoon vaikka kaurapuuroa. Kaikki ruoat aiheuttaa sairautta, mikä nyt milloinkin sattuu muodissa olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.02.2013 - 12:12

Miellä syödään paljon kalaa,broileria,vihanneksia ja marjoja+hedelmiä...että liha kyllä jää välillä unholaan..harvoin kaipaan lihaa..mutta maistuu hyvälle silloin,kun laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.02.2013 - 00:00

tuskin liikaa monikaan syö, ovat taas laskeneet paljonko lihaa häviää henkilöä kohti, ei ota huomioon sitä että lihaa menee valtavasti hukkaan ja kaikki liha ei edes ole lihaa, esim. saarioisten äitien tekemät lihapullat ovat kanannahkaa, nam ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2013 - 16:41

Ainakin itse syön liikaa kaikkea hapanta. Hapan elimistö voi huonosti ja on altis sairauksille. :)