Syötkö paljon leipää?Mie syön muutaman palan ruisleipää päivässä.

Sikke Sumari kirjoitti,että suomalaiset syövät liikaa leipää ja sitten kärsivät vatsavaivoista.

Avainsanat: ruisleipä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2013 - 22:32

2-4 palaa ruis/näkkileipää päivässä syön, vaalea leipää hyvin harvoin. Ruisleipä ei vatsavaivoja aiheuta, mutta vaalea saattaa niin tehdä, mutta välillä pitää herkutella vaaleallakin leivällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2013 - 20:19

Ruisleipää menee päivässä 4-6 viipaletta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 20:22

Jossakin vaiheessa en syönyt leipää ollenkaan.Nyt muutaman palan ruisleipää päivässä.Joskus herkuttelen miehen tekemillä kaura- tai monivilja sämpylöillä.
Onhan se niin, että ainakin minua nuo kaupan leivät turvottaa.Kai se on se hiiva...Ja ehkä vehnäkin, kun on vaan sitä hiilihydraattia...Mutta omatekoset leivät meillä tehdään juureen.Eipä ole vatsanväänteitä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 20:26

Kkais viipaletta viikossa, maha kasvaa, että kohina kuuluu, liekö se hiiva vasta siellä toimii-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.02.2013 - 22:01

Vähäistä on leivän syöminen. Mitä nyt aamulla kahvin kanssa ja keittoruokien kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 22:46

Pari ruispalaa päivässä..pala aamulla ja toinen iltakahvin kanssa..paahdettuna aina..telee kivan rapeita..
Vaaleaa leipää silloin,kun itse leivon...mutta tosi harvoin..
Ruokaillessa en syö leipää.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.02.2013 - 03:35

jonkin verran tulee syötyä, välillä enemmän ja välillä vähemmän ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 06:56

Minä syön 2 sämpylää päivässä, ja jos on keittoruokaa niin silloin näkkileipää syön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 09:36

ruisleipää pari siivua päivässä mutta jos on vaaleaa riittää sitäkin pari mutta harvemmin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 13:51

Se miten paljon kunakin päivänä syön leipää vaihtelee muun tarjolla olevan ruuan ja nälkäni mukaan niin paljon, etten voi antaa siitä tarkkoja kappalemääriä. Välillä on sellaisiakin päiviä jolloin en syö leivän leipää, toisinaan voi mennä neljä- kuusi palaa, tai enempikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 15:57

Sikke taitaa olla oikeassa. Ainakaan minun vatsani ei tykkää leivästä, joten olen jättänyt sen ruokavaliostani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.02.2013 - 18:09

3 - 4 Oululaisen jälkiuunipalaa menee päivittäin. Muuta leipää en sitten oikein syökään.