Joko olette laittaneet siemeniä itämään? En jaksanut enään odottaa. Lobelia, persilja ja mehikasvisiemeniä menivät eilen multaan.

Avainsanat: siemeniä multaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2013 - 10:52

En laita siemenistä mitään itämään. Jos jotain tarvitsen ostan valmiita taimia keväämmällä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.02.2013 - 10:59

En ole enää muutamaan vuoteen, tehtyämme puutarhastamme havukasvivoittoisen, kasvatellut siemenistä mitään lukuunottamatta salaattia ja mustasilmäsusannaa ja nekin kylvän kasvulavoihin vasta maaliskuun lopulla jotenka tältä akalta siementen idätys on vielä tekemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 11:16

Sekasalaatin siemenet laitoin juuri eilen! En malttanut minäkään odotella...Löysin kaupasta myös Laventelin siemeniä, joihin ihastuin viime kesänä Englannissa.Nyt olisi tarkoitus kokeilla, että saanko ne kasvamaan,saatikka kukkimaan näillä leveysasteilla...Olisi niin kauuniita pihalla ja mukavan tuoksuisiakin.Sekä pitävät öttiäisiä loitolla :)

Niin ja tietysti Jänikselle kasvatan ohraa ympäri vuoden.Näyttää tämänkertainen satsi jo vihertävän :)

Toivottavasti sinun satosi onnistuu!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 13:31

Ostan taimikauppiaalta sitten myöhemmin

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.02.2013 - 16:45

En arvaa laittaa kun ei tiedä millainen alkukesä on. Jos hyvä ja suotuisa, itävät nopeasti maassakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.02.2013 - 17:58

En ole laittanut. Jos jotakin laitan, niin vasta toukokuussa. Paprikani innostui kukkimaan ja on pieni paprikan hedelmä ilmestynyt. Ei tehnyt kesällä hedelmää vaikka kovasti kukki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 19:41

Kerran olen yrittänyt kasvattaa jotain papua kotona purkeissa,lykkäs heiveröistä vartta ja osa meni poikki istutettaaessa,joten taimia torilta tai kauppapuutarhasta päätin hankkia,jos haluan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 20:30

Minulle olisi ihana iso lasitettu parkeke, mutta ei kait voimat jaksa enään sitä työtä, hommata astaiat , mullat ja siemenet ja sittén ne kasvuloitsut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 22:59

En ole vielä näin aikaisessa vaiheessa laittanut..vaikka itse kyllä kasvatan sisässä kukkasten taimia ja tomaatin taimet...
Pelarguuniat hyvin säilyneet talven yli kellarissa..pistokkaista laitan sitten taas lisää keveemmällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.02.2013 - 03:41

eipäs oikeastaan vielä muuta kuin ohraa kissalle, se kyllä sekoaa kunhan alkaa vihertämään ;) viimevuotisista chileistä 2 on herännyt henkiin ja kukkii jo kovasti ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 07:03

En vielä laita, pilalle menevät, tulee laihaa luiroa vaan ja eivät onnistu kasvamaan kun on niiden maahan laiton aika. Tämä on oma kokemukseni kun olen aikaisin alkanut idättämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 09:19

Eipä tule enää tehtyä ja kukkasiakaan en pahemmin ostele kun mulla on hortonomi kissa Viiru, minun pääsiäis tai joulukaktukseni koittaa kovasti alkaa kukkia mutta kissa ottaa joka nupun pois ilmeisesti luulee niitä roskiksi joten saan pitää tätä vaan viherkasvina tämä on mulla ollut jotain 10v..