Osaako koira ihmiset sanoa,mistä johtuu,kun koiralla on ikenissä mustaa?

Olisko syytä käyttää lääkärissä?

Lisätty: 24.02.2013 - 23:01

Kiitti tiedoista..niin ei ole syytä huoleen.

Avainsanat: koiran ikenet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.02.2013 - 10:39

Siis ikenissä, eikä hampaissa? Jos ikenissä, niin se on kaiketi pigmenttiä vaan...Siis kaiketi normaalia...

Mutta jos hampaissa,niin hammaskiveltä kuulostaa. Vaikka se ei kyllä ihan mustaa ole,vaan harmaata...Mutta johtuu liian hiilihydraattipitoisesta/pehmeästä ruuasta kera syljen PH :n.Hampailla ei ole ollut tarpeeksi kovaa pureskeltavaa ja lika tarttuu hampaisiin ja kertyy hammaskiveksi.
Jos vielä koiran suu haisee pahalle,se voisi johtua hammaskivestä.Toki monesta muustakin.Eläinlääkäri poistaa hammaskiven .Omistajalla on sen jälkeen montakin tapaa pitää hammaskivi poissa.Tosin se kertyy hieman paremmin jo käsiteltyyn hampaan pintaan, joten tarkkana saa olla.

Meitin koirat käyttivät Plaque off-merkkistä jauhetta, joka sekoitettuna ruokaan oli hyvin tehokasta.

Jos koira on terveen oloinen,ei ole laihtunut äkisti ja on oma pirteä itsensä ja syö hyvin,ei kaiketi syytä huoleen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.02.2013 - 16:44

Kuulostaa ihan normaalilta. Ikinien kuuluu olla vaaleat tai mustat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.02.2013 - 17:54

Yleensä ne ovat pigmenttiläikkiä. Kissallani on sellaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.02.2013 - 03:42

ei taida kannattaa lääkäriin viedä, normaalia on ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.02.2013 - 09:11

Väripigmentiä uskoisin olevan joten ei sen vuoksi lääkäriin kannata viedä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2013 - 09:40

Jos tummat alueet ovat ulkonevia, voi olla kasvaimia. Jos eivät ole haitaksi, niitä ei yleensä poisteta, mikäli eivät ala vuotamaan tai kasvamaan valtaisasti.