Kammoksutko hevosen lihaa?

Mie ole syönyt hevosenlihasta tehtyä suolalihaa mikä oli oivallista.Turussa käydessäni ostin kauppahallista hevoshalpaa joka on lenkkimakkaraa se oli oikein maukasta.

Avainsanat: hevosenliha

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.02.2013 - 11:22

En kammoksu. Se on hyvää, on tullut syötyä sen verran että tiedän mistä puhun.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.02.2013 - 08:50

Joulumarkkinoilta ostin hevosenlihamakkaraa ja se oli hyvää, lapsuudessa muistan kaupassa aina olleen hevosenlihamakkaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 10:54

En kammoksu hevosenlihaa, suolalihaa ja paistinmakkaraa syön, on hevosenlihasta valmistettuja. Vartavasten haemme niitä Mestaripalvin myymälästä ja sitä tuoretta makkaraa pitää napostella jo autossa, sanomme sitä parkkipaikkamakkaraksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 11:04

En toki.Ihan syötävää on :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 11:16

Tietoisesti en ole koskaan syönyt,en kammoksu,mutta arveluttaa esim.romanialaisen hormoni&antibioottikaakin liha,ehkä ennakkoluuloja.Suhtaudun lähinnä kuin etelä-eurooppalaiset poroon=Petteri Punakuono.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 14:39

En kammoa ja muistan lapsuudesta kun sain hevosteemakkaraa se se vasta hyvää oli..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.02.2013 - 15:14

Lihaa se on siinä missä muutkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 15:21

Miksi ihmeessä kammoksuisin? Eihän hevosen liha ole oikin teurastettuna pahan makuista tai, epäterveelistä joten -totta tosiaankin- miksi kammoksuisin hepan lihaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 18:05

Miksi pitäisi? Hevosenliha on hyvää, kohuhan tuli siitä kun tuotteessa ei ole mainittu hevosenlihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 19:45

En, jos ei ole hormoneilla yms. höystettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.02.2013 - 22:42

Nami namia.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.02.2013 - 23:03

en kammoksu, en kuitenkaan hyväksy sitä että ruuassani on romanialaista hevosta kotimaisen "härän" sijasta, eikä siitä minulle mitään kerrota, pyydetään vaan kassalla korkeampi hinta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 20:36

Olen kylllä syönyt ennne vanhaan makkara jossa oli hevosta ja onhan sitä nytkin hienossa metvustissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.02.2013 - 23:12

En todella kammoksu hevosenlihaa,,meetvurtissakin sitä on..ja välillä ihan maittavaa kun haluaa suolaista.
Hevosen suolalihakin on hyvää..
Mutta mitä tämä kohu tuli..olikin siintä,että ei ollut mainittu hevosenlihaa tuoteselostuksessa..
ja hevosenliha on kyllä paljon halvempaa käyttää lihana leikkeleissä..
Tuottajat saavat 0,30-0,50 senttiä kilolta...että ei mitään voisin sanoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.02.2013 - 16:45

Kaipa tuo on lihaa siinä missä muutkin. Ainakin herkullinen löylylenkki makkara sisälsi aikanaan hevosta. Kunhan lihan alkuperä vain on sellainen kuin kuuluukin, eli ei lääkkeillä hoidetun lemmikin lihaa kiitos.